Gå til innhold

Svak håndbrems etter bytte av klosser.

Ranger emnet

xr4ti

Anbefalte innlegg

Får lage en ny tråd om dette da jeg ikke fikk noe svar i Tkarlsen sin tråd. Har nettopp byttet klosser bak på min 2,8Q automat. Stempelet skrudd inn med riktig verktøy, kun brukt forbrems en rekke ganger før håndbrems ble prøvd men håndbremsen tar ikke noe særlig, men den virker. Selve håndbremsarmen føles myk å dra opp og den går helt opp med litt kraft. Er det en spesiell måte å legge klossene inntil på, fks forbrems aktivert + trekke i håndbrems? Har trekkt i håndbrems sikkert 50 ganger, både i fart og ved stillestående den siste uken uten at den har blitt noe bedre. Håndbremsen var meget bra før klossbytte. Skivene ble ikke byttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker håndbremsarmen mye lenger opp nå enn før, igrunn helt opp. Håndbremsen tar men ikke godt nok. Akkurat som om jeg ikke får strammet wirene nok. Klossene begynner nå å bli "innkjørt" og jeg føler at bremsene generellt nå er like gode som før jeg byttet, dog ikke håndbremsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være behov for å stramme håndbremswirene så lenge armen på calipere beveger seg med fullt utslag.

Det du kan gjøre er å ta av calipere og presse stempelet så langt inn du klarer, deretter skru det ut igjen slik at du har litt klaring til bremseklossene når caliper monteres på. Dette skal ikke være nødvendig men koster ingenting å prøve.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider