Gå til innhold

Hjelp med forsterker til annlegget

Ranger emnet

Audi A4, 1,8T Q

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har investert litt til min Audi a4 97, men mangler en forsterker.. I og med at jeg ikke er noen proffessor i elektronikk og lyd,så lurer jeg litt på hva slags type forsterker jeg trenger til dette her:

1 subwoofer 2000 Watts 12" Dual 4-Ohm Voice Coil Subwoofer

Total Power Output: 2000 Watts

RMS Power: 1000 Watts @ 4 Ohms

Frequency Response: : 25 Hz to 1500 KHz

Voice Coil & Cone

Free Air Resonance (FS): 42 Hz

Total Q (QTS): 1.05

Electrical Q: 1.3

Mechanical Q: 5.82

Surround Material: Rubber

Basket Structure: Stamped Chrome Basket

Magnet Cover

Box Type: Sealed Recommended

Enclosure

Mounting Depth: 618"

Port Frequency: Small = 45 Hz; Large = 42 Hz

Ported Enclosure: Small = 2 CuFt; Large = 3 CuFt

Sealed Enclosure: Small = 2.2 CuFt; Large = 4 CuFt

Port Diameter: Small = 4 "; Large = 4 "

Mounting Hole Diameter: 11"

Port Length: Small = 5.5 "; Large = 3.5 "

Dimensions (H x L x W): : 7" x 12.75" x 12.75"

Videre er det 4 av denne typen, 400 Watts 6-1/2" 4-Way Speaker

Size: 6.5" in.

Total Power: 400 Watts

Frequency Response: 65 Hz to 20 Hz

Total Power: 400 Watts

SPL (1 Watt / 1 Meter): 94 dB

Voice Coil & Cone

Voice Coil Material: Aluminum

Basket Structure: Cast

Cone Material: Electroplate Injection

Number of Magnets: 1

Components

Number of Tweeters: 2

Midrange: Size: 1.25"; Material: Mylar Cone

Tweeter 1: Size: 0.75"; Material: Piezo

Tweeter 2: Size: 0.75"; Material: Piezo

Spilleren er forøvrig denne, Pioneer MVH-350BT

RDS radio med USB/AUX-inngang i front Kraftig 50W x 4 MOSFET-forsterker. 2 RCA linjeutganger, 5-bånds GEQ, høypass/lavpassfilter. Tilkobling for multifunksjonsratt. Direct sub drive, Advanced Sound Retriever.

Jeg har ikke råd med noen dyr forsterker, men kom gjerne med forslag, og om det evt. blir veldig dyrt med forsterker så kan jeg kutte ut 2 av høytalerne, om dette hjelper så jeg ikke trenger så dyr forserker......

Setter stor pris på all hjelp

På forhånd takk:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal disse høyttalerene plasseres?? Hvis du har lite penger, så kjøper du heller et greit frontsett, isteden for 4stk 6,5" coax høyttalere. Hvis du hadde planer om å montere 2 av dem i hatthylla, så glem det først som sist, for suben vil påvirke høyttalerene og det låter ikke spes bra ;)

Hvis det der er en sub av et kjent og greit merke, så bør du ha en forsterker som gir 1000w rms ved 2ohm, og det er jo ikke gratis akkurat.

Dette er noe av det billigste som er noe å ha: Sinus Live SL-A1500 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning Evt denne: Pioneer GM-D9601 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anläggning DJ utrustning Ljus utrustning

Men dette er da forsterker KUN til suben, så må du ha en forsterker til fronthøyttalere også. Så hvis dette ikke er noe du har kjøpt ennå, så kan du jo nevne hvilke merker dette er, og hvor mye penger du vil bruke totalt, så blir det lettere å foreslå noe for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt i dørene, kjente noen som kunne skjære nye hull i og med at det er 5,25" som passer orginalt, eller blir dette veldig stygt? Grunnen til at det ble 4 6,5" og subben var at jeg fikk det veldig billig, og ble egentlig et impuls kjøp. Helt sikkert noe jalla varer, men Boss er merket på alt. Og har forsåvidt inget budsjett sånn sett. kjøper den forsterkeren jeg trenger, men helst billigst mulig:P

om det er et "håpløst" prosjekt så har du jo et godt poeng og heller trå til med et frontsett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt i dørene, kjente noen som kunne skjære nye hull i og med at det er 5,25" som passer orginalt, eller blir dette veldig stygt? Grunnen til at det ble 4 6,5" og subben var at jeg fikk det veldig billig, og ble egentlig et impuls kjøp. Helt sikkert noe jalla varer, men Boss er merket på alt. Og har forsåvidt inget budsjett sånn sett. kjøper den forsterkeren jeg trenger, men helst billigst mulig:P

om det er et "håpløst" prosjekt så har du jo et godt poeng og heller trå til med et frontsett:)

Boss er noe skikkelig ræl ja, så det håper jeg ikke du ga mer enn noen hundrelapper for...

Er jo bare å søke opp en boss forsterker også da, eller 1 til høyttalere og en til sub ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider