Gå til innhold

Volvo 242 77 modell starter ikke. B19A

Ranger emnet

tommervold

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...

Hvis du av en eller annen grunn har vært av med tennkablene, er det fort gjort å sette de tilbake litt feil; dette vil føre til at motoren ikke går. Tenningsrekkefølgen er 1-3-4-2, mener jeg. 

Vet selvfølgelig ikke om du har vært av med kablene, men det kan jo tenkes.

Lykke til får du hvertfall ha!

Mvh Movikon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

hei.

gir den tegn til og prøve og antenne bensina? nå hvet ikke jeg hva du tok av. men hvis du tok av slangen som går fra toppen av motor og til toppen av radiatoren. så kan det hende du har fått vann i fordeleren. (ikke vært borti B19, men skal vel være så og si samme som B21.

Kan rett og slett være att du har fått inn vann ett sted som gjør så det blir feil. men det kan rett og slett hende att "balja" i forgasseren også har fått ett lite hull i seg. skru av de 3 skruene på toppen av forgasseren og se om du finner no hull i den gummi "balja" oppi der. ett lite hull der så blir det gæli for motoren.

Hadde dette problemet med min. hadde ganske så stort hull i den "balja". men allt etter hvor hullet er. min startet. men ville ikke gå over 2K omdreininger før den kvalte seg. se også om stempelet i forgasseren går greit opp og ned. skru av luft røret og prøv og dytte det opp med fingrene. skal gå greit opp og gli ned sjøl igjen. hvis stempelet ikke går som det skal, får ikke motoren bensin nok til og starte.

Hvet ikke om noe av dette hjelper eller om du har fått fiksa bilen :) men bare kommer med noen ideer som kan være gæli :)

Mvh Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider