Moccelite Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Eg har en Astra F 94 modell. Det er en Eco-tec motor. Sjekket oljen tidligere i veka fordi den har hatt en tendens til og tikke i ca. 3sek når du starter den kald. Men det er kun når den er kald. Ellers ingen tikking. Har kun kjørt 4000km på siden siste Oljeskift. Eg bruker 10-w30 Olje. Hva kan vere problemet? Er det feil Olje eg bruker? Siter Hilsen ei Bilgal jente :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Litt tikking ved kald start er helt normalt og ingenting å tenke på :) Det tar bittelitt tid før det bygges opp oljetrykk, derav tikking i noen få sekunder. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moccelite Skrevet Oktober 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Er du sikker på dette? Det blir nok bare verre! Siter Hilsen ei Bilgal jente :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2013 Ja, jeg er sikker! Når bilen har stått renner all olja ned i bunnpanna, når du da starter opp tar det noen sekunder før det er blitt oljetrykk i toppen, derav tikker det litt i ventilene de første sekundene etter oppstart. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet November 3, 2013 Rapporter Share Skrevet November 3, 2013 Vil nok bli verre når det blir kaldere. 5w40, helsyntet er å anbefale Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 3, 2013 Rapporter Share Skrevet November 3, 2013 La meg spørre, tror dere det er oljetrykk i motor selv når den er avskrudd, eller at oljetrykket kommer i eksakt samme tidspunkt som motor turner? Nei, det tar 1-3 sek før den får oljetrykk å inntil oljetrykket er tilstedet vil det kunne bli litt tikking. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg