Gå til innhold

Elektrisk feil (med blinklys) som er veldig rar

Ranger emnet

andreyzf

Anbefalte innlegg

I går kveld da jeg slo på langlys skjedde det noe veldig rart med bilen min... Er en 2010 1,6 TDI 4x4 Octavia stv.. Det blinka litt rart fremme da jeg som sagt slo på langlys og stoppa på ei busslomme for å sjekke.. da jeg gikk foran bilen oppdaga jeg at venstre blinklys lyser konstant med halv effekt.. Veldig snodig.. Blinklyset står på uansett hvilke lys jeg har på og etter jeg har stoppa bilen og forlatt den står ENDA blinklyset på med halv effekt??? Veldig sykt.. Når jeg blinker til venstre så skjer det ingenting, lyset lyser konstant og hele tiden.. Ble nødt til å ta ut pæra slik at ikke batteriet skal tappes ned. Er det noen som har peiling på dette?? kan det være blinklysbryter som er ødelagt? Det som er rart er at det er kun blinklyset fremme som står på. I speil og bake virker som normalt og alt av andre lys virker som de skal... Veldig rar feil dette ja.. Tips motaes med stor takk.

A.

2010 Skoda Octavia 1,6 TDI 4X4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hei

Har fått samme feil på min -12 Octavia 2.0 TDI 4x4. Forhandler sier styring må byttes og dette går ikke på garanti(pga ettermontert xenon i fjernlys), noe jeg syns er veldig rart da alt er koblet helt etter boka, med rele, sikring etc. Er mindre belastning på kursen nå da det kun er styrestrøm til releet som hentes ut, enn med 2 stk halogenpærer på 55w hver!!! 

Fikk du dette på garanti eller måtte du betale alt selv?

Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har fått samme feil på min -12 Octavia 2.0 TDI 4x4. Forhandler sier styring må byttes og dette går ikke på garanti(pga ettermontert xenon i fjernlys), noe jeg syns er veldig rart da alt er koblet helt etter boka, med rele, sikring etc. Er mindre belastning på kursen nå da det kun er styrestrøm til releet som hentes ut, enn med 2 stk halogenpærer på 55w hver!!! 

Fikk du dette på garanti eller måtte du betale alt selv?

Inge

Ettermonterte ekstralys med xenon, eller ettermontert xenon i orginal lykt?

Uansett ville jeg tatt opp dette med importør, og hvis de er like stae kontaktet forbrukerrådet.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Siden min bil er gått veldig mye og er utenfor garanti måtte dette dekkes selv. Lokal forhandler skulle ha nesten 6000,- for dette så valget ble enkelt.. fant ny CCM boks på nett til nette sum av 450,- og programerte denne selv da jeg har diagnosekabel for denne bilen. Problem løst meget billig :)

A.

2010 Skoda Octavia 1,6 TDI 4X4

Lenke til kommentar
Del på andre sider