Gå til innhold

Feilkoder Omega 2.5 -97

Ranger emnet

WaxFraq

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en -97 mod Omega med et plutselig problem. Skulle skifte batteri i fjernkontrollen til sentrallåset, noe som resulterte i at det sluttet å virke helt. Fungerte før batteriskifte, men håpet litt på lengre rekkevidde.

Deo til nærmeste Opelverksted, måtte selvfølgelig kjøpe kode...plugga in tech 2, byttet til tech 1 å fant en del feilkoder...alt fra kupelys, alarm, knustrute sensor etc.

Men...fikk ikke programert noen fjernkontroll.

Men...fikk selvfølgelig betale 777,- for morroa med det tipset om at jeg møtte prøve å skifte kupelyspære...takk for det...

Noen som har et snev av triks her??

Taklukbryter'n lever også sitt eget liv...må holde inn osv..tror det er et kjent problem, til tross for at jeg ikke har funnet noen løsning på dette.

Takker for konstruktive svar!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter så mange år så blir de fjernkontrollene dårlige, anbefaler og skifte den ut, den koster vel rundt 4-500 kr pluss programering. 

Hadde samme feil på min egen omega, det er bryteren i takluka som blir dårlig, blir kortsluttning inni bryteren så, den begyner og leve sitt eget liv. 

Du får ikke skiftet bare bryteren, men må skifte hele motoren som koster 10 000 kr!!!! Alternativet blir da en fra høggern, men sansynligheten for at du får samme problemet igjen er da stor. Ville anbefalet og koblet ledningen fra motoren på vinteren. Er litt kjipt med takluke som åpner seg i 20 minus og drar med seg alt av pakninger. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har du satt nøkkelen i tenninga (spor 2) og klikket opp og ned på låsen? (står i boka om hvordan programere nøkler)

Taklukebryteren min (og vindusheisene forsåvidt) er på samme viset som du beskriver, etter batteriskiftet.. Men går over egentlig like fort som det kommer, et par fulle åpninger med å holde nede bryterene så går alt automagisk etterpå.

MKLars1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Hei!

Lenge siden jeg har vært innom her ser jeg. Ettersom dette er "nr.2" bil, så blir ikke alt prioritert osv...

Men...har fortsatt problemer med sentrallås å takluke. Nå er det vinter, å da glemmer jeg takluka frem til våren..mulig det blir en runde innom hugger'n.

Men...dørlåsene på Omegaen er mildt sagt håpløse på vinter'n når man må bruke nøkkel for å låse...

Så jeg må skikkelig til pers for å få fiksa dette.

Var innom det lokale Opelverkstede..noe jeg kunne ha droppa..skulle bruke tech2 for å programmere nøkkel etc..endte med teck1(?), betaling av kode(!) å 45 minutter med trykking..alt uten noen form for løsning på problemet. Fikk en beskjed...skift kupelyspæra..den har røket...

Så..takk for det tenkte jeg å betalte tusenlappen...

Forslag? Mangler fortsatt den jævla instruksjonsboka...så hvis noen har en -97 Omega (2.5V6) som gidder å sjekke eksakt hvordan man programmerer nøkkel'n, så hadde jeg satt pris på det!

Utenom dette så er jo bilen suveren i forhold til pris etc. Morro på vinter'n å... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider