Gjest hafnor Skrevet Oktober 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2013 Jeg er ganske bilkyndig men har mer å lære- Jeg har en bil nå som oppfører seg rart-den promper litt og prøver å dø ut- Jeg tror ikke det er tenningen-men heller bensinen. Dette er ikke så nøye nå, men jeg vil heller ha din erfaring, hva mener du om tette bensinfilter? Noen sier at dersom filteret(store filter) er tett så hverken får du start eller bilen vil ikke gå i det hele tatt. Dette er altså de som sier: enter virker det-eller så virker det ikke. Andre sier: Nei, det kan være begynnelsen på fuskeproblemer-altså delvis tett. hva tror dere gutter? Jeg vet ikke, har aldri åpnet et filter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2013 Om motor får lite bensin grunnet tett filter så vil dette være utslagsgivende ved maye pådrag, eventuelt ved full gass, ikke på tomgang eller cruising. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest hafnor Skrevet Oktober 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2013 Jeg tror jeg er enig. men kanskje også med bare litt pådrag fra 1000 til 2000 omdreininger flere meninger om tette eller halvtette filter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2013 Det enkeste for deg er nok å bare bytte filter og se om problemet da er løst - koster lite og er fort gjort ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2013 Faren min har hatt problem med bilen over lengre tid. Alt fra at bilen holder igjen. Dør ut på tomgang. Problem å få fart ved lavt turtall. Ujevn gange/drag Der byttet jeg bensin filteret og da ble bilen normal igjen. Dato stemplinga på filteret var 1998 ;) Og som sagt, filteret kostet 100kr? 200kr? og tok meg maks 20-30min å bytte. Da brukte jeg god tid. Så om du har hatt bilen lenge og ikke byttet det filteret på en stund så lønner det seg å bytte ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest hafnor Skrevet Oktober 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2013 interresant - det betyr at bilen fungerte delvis med tett filter Jeg kommer nok til å skifte, men vil gjerne ha flere oppfatninger spesielt om dette med filteret. det kan være katalusator som begynner tette seg og(ikke uvanlig på Stratos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2013 Bilen var vanskelig å holde på turtall da man startet den opp kald. For da trenger jo bilen mer bensin. Men så fort den ble 90 grader så oppførte den seg greit. Ujevnt drag på turtall, men kunne kjøre vanlig med den. Han hadde også problem med turtall om han stoppet, ventet i 5min og startet den igjen. Selv om den var 90 grader så oppførte den seg rart. Måtte liksom ruse opp motoren for å få den til å gå. Men da etter noen minutter så oppførte bilen seg greit igjen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros 8x8 Skrevet Oktober 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2013 Interresant - det betyr at bilen fungerte delvis med tett filter Jeg kommer nok til å skifte, men vil gjerne ha flere oppfatninger spesielt om dette med filteret. det kan være katalusator som begynner tette seg og(ikke uvanlig på Stratos. Leste eg rett, er det ein Lancia Stratos du har? Er det ein ekte Stratos eller ein kitcar? Eg håpar du vil legge ut bilde av den, viss det er ein ekte stratos. Det kan være lurt å få med om det er forgasser eller innsprøyting du har. Og om det er ferrari dino v6 eller alfa romeo motor. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorVolvo S40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2013 Tror nok det "bare" er en Chrysler Stratus, men hadde vært kult om det var ekte Stratos ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest hafnor Skrevet Oktober 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2013 Gode nyheter -der er en Chrysler stratus jeg har- 95model-har fått ny kjærlighet til den og vil gi den et par år til.Ligger godt på veien, myk og tight. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg