Gå til innhold

Tette bensinfilter- eller delvis tett?

Ranger emnet


Gjest hafnor

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske bilkyndig men har mer å lære-

Jeg har en bil nå som oppfører seg rart-den promper litt og prøver å dø ut-

 

Jeg tror ikke det er tenningen-men heller bensinen.

 

Dette er ikke så nøye nå, men jeg vil heller ha din erfaring, hva mener du om tette bensinfilter?

Noen sier at dersom filteret(store filter) er tett så hverken får du start eller bilen vil ikke gå i det hele tatt. Dette er altså de som sier: enter virker det-eller så virker det ikke.

 

Andre sier: Nei, det kan være begynnelsen på fuskeproblemer-altså delvis tett.

 

hva tror dere gutter? Jeg vet ikke, har aldri åpnet et filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min har hatt problem med bilen over lengre tid. Alt fra at bilen holder igjen. Dør ut på tomgang. Problem å få fart ved lavt turtall. Ujevn gange/drag

Der byttet jeg bensin filteret og da ble bilen normal igjen. Dato stemplinga på filteret var 1998 ;) 

 

Og som sagt, filteret kostet 100kr? 200kr? og tok meg maks 20-30min å bytte. Da brukte jeg god tid. 

 

Så om du har hatt bilen lenge og ikke byttet det filteret på en stund så lønner det seg å bytte ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

interresant - det betyr at bilen fungerte delvis med tett filter

Jeg kommer nok til å skifte, men vil gjerne ha flere oppfatninger spesielt om dette med filteret.

det kan være katalusator som begynner tette seg og(ikke uvanlig på Stratos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var vanskelig å holde på turtall da man startet den opp kald. For da trenger jo bilen mer bensin. Men så fort den ble 90 grader så oppførte den seg greit. Ujevnt drag på turtall, men kunne kjøre vanlig med den. Han hadde også problem med turtall om han stoppet, ventet i 5min og startet den igjen. Selv om den var 90 grader så oppførte den seg rart. Måtte liksom ruse opp motoren for å få den til å gå. Men da etter noen minutter så oppførte bilen seg greit igjen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interresant - det betyr at bilen fungerte delvis med tett filter

Jeg kommer nok til å skifte, men vil gjerne ha flere oppfatninger spesielt om dette med filteret.

det kan være katalusator som begynner tette seg og(ikke uvanlig på Stratos.

Leste eg rett, er det ein Lancia Stratos du har? Er det ein ekte Stratos eller ein kitcar? Eg håpar du vil legge ut bilde av den, viss det er ein ekte stratos.

 

Det kan være lurt å få med om det er forgasser eller innsprøyting du har. Og om det er ferrari dino v6 eller alfa romeo motor.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår