Gå til innhold

Bytte styreenhet/ballast xenon, a4 b7

Ranger emnet

SLov

Anbefalte innlegg

Hallo folkens. Har en 06 a4 b7, hvor høyre xenon blinker av og på, særlig første fem min av kjøret uren. Så kan det stabilisere seg og være fint en lang stund, før det begynner å blinke igjen. Har fått høre at dette er ballasten som må byttes. Har fått tak i en brukt ballast, og vil forsøke å bytte selv. Møller Fredrikstad sier at jeg ikke bare kan bytte den defekte, at det må monteres "reparasjonskit" hvor begge ballaster byttes. Siden fanger og lykter må ut er visstnok dette komplisert og tidkrevende. Å sette bilen på møller for å fikse dette koster ca 10000 kroner, helt uaktuelt! Er det bare tull at jeg ikke kan sette inn den brukte delen? noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørr du meg er det dumt å ikke montere nye pærer og ballaster når fangeren først er av.

Men jeg er enig i at å sette den bort til 10'000 er over smertegrensen.

Du kan fint bytte dette selv, men av med fangeren må du nok uansett. Har aldri bytter xenon pære/ballast på B7 før, så noen eksakt guide kan jeg ikke gi.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker, fin link. Ballast ble byttet idag. Noe knotete å komme til alle skruer, men gikk veldig greit. Og Møller bil som hevdet at å sette inn en brukt del ikke ville løse problemet.. Ren løgn. Dette bekreftet alle fordommer mot bilselgere/verksted.. Ikke lenger kunde hos Møller Fredrikstad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet også å bruke Møller Fr.stad for lenge siden.

Var dog kun delelageret jeg var i kontakt med, men de var lite serviceinnstilt.

Så lenge den brukte ballasten ikke er defekt vil det jo fungere, men den vil jo med tiden bli dårlig den også.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider