Gå til innhold

Hva er VERDENS beste drifte bil !!!

Ranger emnet

cato69

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Originally posted by Øyvind Ryeng

Siden når har breisladd noe som helst å gjøre med drifting?

Tja, si et. Det er vel det nærmeste vi kommer her i Norge. For å gjøre det bra i breisladd så må man holde bilen i sladd hele langsvingen, samt litt røyk, uten å snurre.

Drifting skal man helst kjøre breit rundt hele banen, hvor det er mulig. Men jeg skjønner jo at man kan se forskjeller.

Men la oss ta det på en annen måte:

Når vant en volvo sist det japanske mesterskapet i drifting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Øyvind Ryeng

Poenget var at man burde velge en bil en faktisk finner deler til i umiddelbar nærhet. Bla. a. derfor er jeg bittelitt skeptisk til AE86, Silvia S13, Chaser, Mark-II, Skyline etc. etc.

Penget, med tråden, var å finne ut hva som er den beste driftebilen, ever... Uansett om den er solgt i 10000000000 eksemplarer i norge eller ikke?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cartman

Tja, si et. Det er vel det nærmeste vi kommer her i Norge. For å gjøre det bra i breisladd så må man holde bilen i sladd hele langsvingen, samt litt røyk, uten å snurre.

Drifting skal man helst kjøre breit rundt hele banen, hvor det er mulig. Men jeg skjønner jo at man kan se forskjeller.

Men la oss ta det på en annen måte:

Når vant en volvo sist det japanske mesterskapet i drifting?

Breisladd er en sving og der teller røyk... Drifting er over en hel bane hvor røyk ikke teller...

Vi har drifting i Norge...

Når vant Nissan Skyline breisladdkonkurransen? Eller Silvia? Eller Toyota AE86? De er alle gode DRIFTEbiler, men har jo ikke vunnet breisladdkonkurransen? hva skjer?

iddiot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bludnik

Breisladd er en sving og der teller røyk... Drifting er over en hel bane hvor røyk ikke teller...

Vi har drifting i Norge...

Når vant Nissan Skyline breisladdkonkurransen? Eller Silvia? Eller Toyota AE86? De er alle gode DRIFTEbiler, men har jo ikke vunnet breisladdkonkurransen? hva skjer?

iddiot...

Idiot? På seg selv kjenner man andre...

Hvor mange Skyline, silva eller AE86 har deltatt i breisladd konkuransen? 1 som jeg husker i farta. Det var Fredrik Sørlie. Hvor mange Volvoer har ikke prøvd? Ser ut som om BMW og gammal Ford er tingen.

Hvor blir det av alle driftingarrangementene da? Det har vært ett seriøst forsøk, Kamikaze Drifters på Rudskogen i fjor høst. Da så banen ut som om den hadde vært brukt til trening med forsvarets terenggående kjøretøy...

Men som sagt, kom på f.eks. gatebil og vis oss hvordan det skal kjøres drifting. Nå er det perfekte forhold der. Banen er veldig glatt om dagen, så kanskje du får ut den gamle volvoen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om volvo 240 vinner breisladdkonkurransen eller ikke så er det ikke det jeg mener... jeg mener volvo 240 er en god driftebil fordi den er lett på stumpen og er lett å kontrollere. det som mangler for å vinne på breisladdkonkurransen er skills og power... man trenger en bil som er lett å lage røyk med... en gammel ford med 600hk på 900kg eller en gammel bmw med ditto power er lettere på den ene svingen...

kommer på gatebil, men har ikke med 240'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider