Gå til innhold

Feil på adaptive xenonlys etter bytte av pære på merkeverksted

Ranger emnet

Roy Kenneth

Anbefalte innlegg

For noen dager siden røyk høyre pære på min passat 2007 som har adaptive xenonlys.

Etter det, lyste varsellampa for lysfeil KONSTANT i dashbordet.

Jeg bestilte time hos merkeforhandler, og fikk begge pærene byttet for fastpris på 5000,-

Når jeg skulle hente bilen fikk jeg beskjed om at styreenheten til høyre lykt var gåen, og at lykta må byttes.

Begge pærene ble byttet, men lyset på høyre side er fast, og varsellampa for lysfeil har nå begynt å BLINKE.

Er det noen som vet forskjellen på fast og blinkende varsellame ?

Er det mulig å se ut i fra diagnose når styreenheten på lykta sluttet å funke ?

Jeg mistenker altså at styreenheten har gått i stykker under pærebytte på merkeverksted,

men jeg kan liksom ikke dra å påstå at de har ødelagt den heller, selv om den har fungert før.

Noen som har meninger om dette ?

Hilsen Roy Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig og si om der er noen som har skyld i dette her. Når du skifter pære på disse, så rører du ikke styreenheten. Går kun en ledning i mellom styreenheten og pæra. 

Virker høydereguleringa på lykta da? 

På www.bildeler.no så koster ny lykt 5000 kr ser jeg. Er ganske mye jobb og veldig tungvint laget på disse så du må fram eller av med frontfangeren for og få skiftet pære. Om du har muligheter til og skifte den selv så vil det bli mye billigere for deg ;) 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solid: Bulb failure

Flashing: Headlamp leveling or AFS defective

Kanskje de bare har glemt å koble til en kabel til automatiske nivå motoren i lykta? Eller at det ligger en feilkode inne på systemet som du må slette. 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider