Gå til innhold

Hjelp med valg av frontsett

Ranger emnet

Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Klarer ikke og bestemme meg heilt når det kommer til den eksterne forsterkeren, har ein Ground Zero GZHA4150X som snart er 10år gammel men kostet 3990kr når den var ny.

Lurer på om det er noe vits i det og om denne forsterkeren er så mye bedre enn den i pioneer spilleren, er grundig imponert av forsterkeren i piooner spilleren(AVD X3500DAB).

Har bestilt gladen RS settet,MDF ringer,dempesett til dørene og nye høytalerledninger, har også prøvd søppel subbem i dag og eg er fornøyd den duger til mitt bruk og den står lavt innstilt.

Er mer viktig for meg med ett godt frontsett som spiller fint på lavt volum, subben er helst når eg kjører aleine til og fra jobb og ikke har guttungen i bilen.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja forsterkeren virker fint den er knapt brukt 10 timer og har ligget lagret tørt.

Eg tenkte på og kjøre ein kanal på 6.5" og ein kanal på diskanten, vil det bli bedre lyd med ett sånt oppsett eller er det bedre og brokoble, det står ingen info om effekt når man brokobler det er skjema over hvordan man brokobler og hvor mange ohm den blir brokoblet som er 4-8ohm uten brokobling er den 2-8ohm og 4x100watt RMS.

Eineste eg mangler for og koble til forsterkeren er strømkabel den som er nå e 12mm men den går til suben.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok enklest å bruke forsterkeren brokoblet og bruke delefilteret som følger med frontsettet, + litt høypassfilter i forsterkeren (ca 80hz)

Skal du bruke 2 kanaler på diskant, og 2 på mellomtone, så krever det at delefilteret i forsterkeren kan dele høyt nok til at diskantene ikke blir drept med en gang, og det gjør sikkert ikke delefilteret i forsterkeren din ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider