B.T.i Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Har du rett hjul på bilen? Altså omkrets! 3èr min skal ifølge bruksanvisningen klare 185! Har bare hatt ca 150/155 på en 900m lang rullebane her hvor jeg bor! Men er 5 gir da! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 speedometeret på gamle golfer, sånn som min viser mye feil, må jo ligge i 70-75 i 60 sona for å holde følge med trafikken. så 100 på speedo er ca 85 i virkeligheten.Har testa det på verktsted. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fr3ddy- Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Jeg har hatt 140 på en ganske kort strekning men jetta'n min, 82 mod GLI Siter 98 mod Opel Vectra 1.6l 16v 84mod Mazda 929 2.0 (Vinterbil, solgt) x 84 mod Golf 2 1.6 (kjørt i hjel, ribba, hoggern) x 86 mod Golf 2 Gti (trøkt inn bak(rammeskeiv) :( x 82 mod Vw jetta mk1 Gli (Spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Mora mi har en golf 1.6 med 4gir. På 140 har den fått mer enn nok. Den kunne sikkert gått fortere hadde den hatt 5 trinnskasse. Men 200 med 4trinnskasse er tvilsomt. Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by B.T.i Har du rett hjul på bilen? Altså omkrets! 3èr min skal ifølge bruksanvisningen klare 185! Har bare hatt ca 150/155 på en 900m lang rullebane her hvor jeg bor! Men er 5 gir da! Kjører med 195/50-15. Så det er riktig. Tviler på at det sitter en 1.8 under panseret. eller..det skal nå ihvertfall ikke gjøre det. Sonick: ja det gjør det. Men har selv testet opp til 140 da jeg lå bak Ascona sin Corvette. Da var det ikke store missvisninga. trra: Sikker på at ikke trafikken går i 70-75 da? Er 60 sone og 70 sone på RV 111 fra Sarp til Fredrikstad. Da jeg kjører Scooter kjører jeg konstant i 75. Alle bilene som kommer bakfra kjører forbi. Så trafikken går som regel ikke akkurat i fartsgrensen. Lå bak snuten her om dagen med Golfen. De kjørte en svart Nissan Primera som jeg hadde tenkt å kjøre forbi, noe jeg heldigvis bestemte meg for å ikke gjøre. Da var speedoen på akkurat 70 i 70 sona.60 i 60 sona..og 50 da vi kom i 50 sona. Da jeg kjørte på rudskogen hadde jeg 100 gjennom storsvingen på våt veibane med møkka All-Round dekk. På enden av strekka hadde jeg nesten 150. Noen andre som har testet der med golfen sin? Men jeg kunne nok ha hatt høyere fart gjennom svingen med bedre dekk og tørr asfalt. Så ta i betrakning at jeg kunne ikke ha høyere fart igjennom svingen pga våt veibane..da jeg begynte å skrense om jeg fikk bedre fart. Har selv kjørt 2x1.8 golf. Kameraten min sin er spenstig.en 1.8i. Den var god da det hjalt å få fart på kjerra..men toppfarta var ikke mer enn 180.Noe jeg la merke til med den bilen, var at den dro på 4 gir til 180.5 gir cruisa den bare, altså, den dro ikke på 5 i det hele tatt. Den andre jeg har kjørt er en 1.8GL. Den er pill råtten spør du meg. Snakka også med en kar som jobba på Statoil utenfor Moss, han sin 1.6 gikk ikke raskere enn 140 med effektanlegg hele veien.pluss sportsluftfilter. Vi fant også ut at det var 2 forskjellige rotorer på bilene. Da vi putta min rotor på hans, virket han sin friskere. Han mente det var kanskje derfor han sin ikke gikk fortere. Men jeg aner ikke.Noen med snøring? Kan ikke dere som har peiling ramse opp en liste med hva som kan være årsaker til at bilen går raskere? Kan også med god samvittighet si at bilen har vært inne til service vært eneste år siden 1987, og at den også alltid har blitt kjørt hardt. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zckumling Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Har en 1984 1.6cl med 4trinns kasse Hadde 140 på nåla da jeg kjørte på landevegen.. Var så mye svinger så jeg måtte slakke ned hele tiden. 145 km/t i tunnel.. da kom det så mange rare lyder at jeg ikke torte mer :P Tror jeg tynte den maks da. Siter [ ]1990 Scirocco GT2 1.8 [ ]1983 Golf GTI - Prosjekt [x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by Golf T&Nos så klart! Kan ikke dere som har peiling ramse opp en liste med hva som kan være årsaker til at bilen går raskere? Vel, hvis vi tar utgangspunkt i at det du sier er sant, uskyldig til motsatt bevist:) -Kan være en 1,8 som lurer under panseret ditt! -Kan være en 1,6gti motor! -Kan være topp/og eller kam som er fikset på! -Har også hørt borti at noen motorer går som et uvær rett før de "legger på røret"? Men har du 4 eller 5 gir? 4gir gir vel bedre aks og lavere topphast. 5gir dårligere aks og høyere toppfart! Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by B.T.i Vel, hvis vi tar utgangspunkt i at det du sier er sant, uskyldig til motsatt bevist:) -Kan være en 1,8 som lurer under panseret ditt! -Kan være en 1,6gti motor! -Kan være topp/og eller kam som er fikset på! -Har også hørt borti at noen motorer går som et uvær rett før de "legger på røret"? Men har du 4 eller 5 gir? 4gir gir vel bedre aks og lavere topphast. 5gir dårligere aks og høyere toppfart! Tehe. 1,8 tvilsomt 1,6gti? relativt tvilsomt topp/kam aner jeg ikke noe om, ettersom bilen har vært nogenlunde sånn siden vi fikk den for 3 1/2 år siden. At den legger på røret håper jeg inderlig ikke. Men igjen. Den har gått sånn fra vi fikk den..da hadde den gått 120k. I dag har den gått 212k. Jeg har en 4trinns kasse. Ja jeg er enig i det du sier. At det er vel vanlig. Men hva med plugger(sitter NGK med 3 gnist greier på hver plugg)? fordeleren er stilt på også..and so on and so on.altså..det meste er stilt på i motoren..men det var det ikke jeg som gjorde..Var en annen kar som har jævla peiling. Sitter også K&N filter på..selvom det kanskje ikke har mye å si. Forgasseren har vært renset før jeg fikk den? regner jeg med ettersom det har vært service på den hvert år. Men igjen..dette var jo egentlig ikke topic. Men om noen har flere konkrete svar..pls ;) MVH Ken. Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brooom Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 gamle gtiar passere fint 200, på spedoen vel å merke. når dei e i brukbar stand. men dei 1600 går dei ca 160 170 el ? Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by Orph Konklusjon: jeg tror fartsmålern mellom drammen og lier viser feil, og at mitt speedometer viser sånn ca. 99% riktig. Velger heller å tro på utregning enn en fartsviser, som tross alt også har sin feilmargin (selv de til politiet har jo en viss feilmargin !!). Disse fartsmålerne måler vel trykk i veien e.l ! Lastebiler får ofte høy fart:) Politiets målere har det vært mye debatt om, så på nyhetene for ei tid tilbake at mange av dem har vist feil tall! Og så en siste ting før vi går tilbake til topic! har du url til den utregnings sida og vet du hvor jeg kan få tak på utvekslingstall på bilen min? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elanzer Skrevet April 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 hmmm er nå et par poster her som bare er piss i, dette er noe eg håpet å ungå (men det ble jo bevist igjen at det er umuleg :rolleyes: ) men... tingen er det at med gamlejettaen min med vinterdekk (som ikke hadde skikkeleg dimensjon osv, bunnet vi speedoet på det var en 1.8GL 90hk, og sletta er noen mil, går "fort" opp til 170 men sååå begyner ting å ta tid :D men nåla var forbi 220, har aldri vært så redd som da tror eg rista som bara faen! og når vi da hadde kommet forbi det siste tallet på speedoet slakket vi av... :rolleyes: men med sommerdekkene, som er den rette omkretsen på har den klart litt over 200km/t på samme strekningen... :eek: Siter x 86 Mazda RX7 Turbo II - 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Originally posted by Orph Her er link: http://www.home.no/orph/gearing_calulator_v1.0.xls La den opp på hjemmesiden min jeg, slik at folk kan få nytte av den :) Kjempegreier! Takk:) Elanzer: Sorry:) Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gunnarH Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 jeg greide 165 på min gamle golf 2 1.6 men dette var i nedover bakke med medvind å kjøttkaker til middag:D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Golf II er ikke kjent for og være så riktige på speedometeret :rolleyes: å viss du får 205 på din 1.6 så ska me ta en dans for det........................ den faktiske hastighet er nok ALDRI mer enn 180km/t..... en 1.6 har som toppfart 185km/t fra fabrikk (mao , helt ny)... så når din går 20km/t fortere (15år etter bilen er prod.).. så går det ann og bruke hodet... enten så er speedo. f0cked ellers så er det noen så har tuklet med bilen din.. ta en peak/effekt test så finner du jo det fort ut! Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 kan komme med en toppfart jeg også, men vet ikke hva den var??!! speedometeret mitt virka ikke, men den dro til ca 6200rpm på 5giret helt greit på flatmark, da var det rpm sperre.. hva det var i kmh aner ikke jeg. men gikk ganske fort. Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg