Gå til innhold

toppfarten din?

Ranger emnet

Elanzer

Anbefalte innlegg

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Satt og leste gjennom dette greiene her nå.... Alle tar jo helt av når det er snakk om sånne toppfart/aks ting... Alle disse 1600 gasserne er jo raketter den ene går bedre enn den andre med bilen full av fulle folk og det er ikke måte på... 75 hestere langt ned på 7 tallet og toppfarter i overkant av hva girkassene klarer på 10k rpm..... Hver gang blir det sånn, folk ser skjevere og skjevere på speedometeret og klokka stoppes tidligere og tidligere.... Kan ikke for det, men jeg synes bare det er morsomt.... ;)

Litt trist er det jo å se på alle pengene jeg har brukt på motoren og den øvrige bilen min, også er det vist bare så vidt jeg henger med en 1600 i svingene...... For ikke å snakke om 0-100..... :rolleyes:

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er at folk klarer faen ikke å akseptere at de fleste biler er ulike! Om man har 2 klin like Golf 2 så kan de gå helt vilt forskjellige. Og da jeg VET at det er gjort en del i motoren min, så er egenskapene på bilen drastisk forandret, og HELT ULIK en original. Det dere går etter uansett, er hva det står skrevet på papiret. Ja, en slik en skal klare det, og den går IKKE fortere etc etc..så mye bullshit.

GolfG60Synchro: Du snakker mye piss gjør du ikke? :ssip:

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Forresten B.T.I: Har utvekslingstallene stående i Haynes-manualen min:

Utveksling || 084 (alle) || 0204r || 0204t || 0209a

1. 3,45 3,45 3,45 3,45

2. 1,95 1,94 1,94 2,11

3. 1,25 1,28 1,28 1,44

4. 0,89 0,90 0,90 1,12

5. - - 0,74 0,89

r. 3,38 3,16 3,16 3,16

3,88(4f)

Final Drive 4,06(5f) 3,66 3,66 3,66

4,57(6f)

Til min bil?Eller din?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

Det jeg ikke skjønner er at folk klarer faen ikke å akseptere at de fleste biler er ulike! Om man har 2 klin like Golf 2 så kan de gå helt vilt forskjellige. Og da jeg VET at det er gjort en del i motoren min, så er egenskapene på bilen drastisk forandret, og HELT ULIK en original. Det dere går etter uansett, er hva det står skrevet på papiret. Ja, en slik en skal klare det, og den går IKKE fortere etc etc..så mye bullshit.

GolfG60Synchro: Du snakker mye piss gjør du ikke? :ssip:

Må få gratulere deg, du må jo uten tvil være eier av en av de mest fantastiske 1.6 golfen med 4 trinns kasse som er laget.

Rene vidunder bilen....

Du skjønner jo selv at du prater bare tull ikke sant?

Nisse.......:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Må få gratulere deg, du må jo uten tvil være eier av en av de mest fantastiske 1.6 golfen med 4 trinns kasse som er laget.

Rene vidunder bilen....

Du skjønner jo selv at du prater bare tull ikke sant?

Nisse.......:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Prater bare tull? erru dust el? Tror du jeg bare drar fram shit som jeg finner på? hvem av oss er nisse? ligger ikke til familien min å være det, så regner med at du er en ;)

hvem har sagt det er en av de mest fantastiske?

jævla gjøk! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

Prater bare tull? erru dust el? Tror du jeg bare drar fram shit som jeg finner på? hvem av oss er nisse? ligger ikke til familien min å være det, så regner med at du er en ;)

hvem har sagt det er en av de mest fantastiske?

jævla gjøk! :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Er lov å bruke hodet...........

Eneste måten å få bilen din til å prestere slik er å måle den i fritt fall :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dalhback killer

Kan ikke dere to bare slå sammen deres to hastigheter så har dere nesten min toppfart!!!

:cocain: thumpsup

Dette ble på et lavt nivå.......

Min hastighet???

kan ikke huske at den ble nevnt noe sted.....

Men du har så rett, så rett, ble veldig lavt dette her.....

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Sa ikke du at du ikke visste om noe var gjort med motoren ? Nå snakker han faktisk om en fysisk begrensning da ! Hvis du har firetrinnskasse, har den en av kodene 0844f (188km/h ved 6000rpm i 4.gir), 0845f (180km/h ved 6000rpm), 0846f (160km/h ved 6000rpm) eller 0204r (195km/h ved 6000rpm). Dette er med 195/50-15 i hjuldim.

Sånn i og med at 0-100 tidene dine var såpass lave, kombinert med den enorme toppfarten din, vil jeg tro at speedometeret ditt går feil. Selv om du har ligget bak ascona mens han har kjørt kjempefort ! Han speedometer kan godt gå feil det og... Hvordan du vil tolke dette er opp til deg, men tallene jeg plottet inn over her er harde ufeilbare fakta ! Alle golfer unntatt GTi16v sperrer vel ved 6000 rpm. Ingen av 4-trinnskassene går opp til 200 ved turtallsperren, så harde fakta taler for seg selv...

k&n filter og noen småting..men det skal vel ikke ha store betydningen.har også fått den justert, hva som er justert aner jeg ikke..forgasseren og noe andre greier.fordeleren er skrudd på

Men en liten påminnelse, av hva jeg vet, så har jeg aldri møtt på turtallsperra. Ascona snakka nettopp med meg angående rotoren, som kan tilhøre en annen bil, og denne kan da forstyrre turtallsperra, eller altså, gjøre den høyere eller hva det var.

så med andre ord.konklusjon, rotoren hører mest sannsynligvis til en annen bil, mest sannsynlig Audi 5 cyl. Derfor er ikke turtallsperra på 6k rpm. Var ihvertfall slik jeg forstod det.

Men jeg skal finne ut av hva slags girkasse jeg har. Jeg takker og bukker for hjelp Orph

MVH Ken

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider