Gå til innhold

toppfarten din?

Ranger emnet


Elanzer

Anbefalte innlegg

Originally posted by EspenB

 

Er lov å bruke hodet...........

Eneste måten å få bilen din til å prestere slik er å måle den i fritt fall :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

Jeg har ikkeno i mot deg, men jeg sier ihvertfall, bilen min er penere da den treffer bakken enn bilen din noen gang kommer til å bli.

 

Men fra spøk og revolver til alvor. EOD

Synes jeg vi har ødelagt nok en topic...SO back to topic ;)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Orph

Da er saken en ganske annen hva toppfart angår ! Hva slags turtall har du ligget ved i disse hastighetene da ?

 

Det er det jeg skal forsøke å finne ut av da jeg får kjøpt speedo med turteller av vantage. Så har ingen eksakte svar nå. Men kan si det sånn, bilen rister ikke så voldsomt, men jeg var ganske redd for at motoren skulle gå etter hva jeg hørte av lyd. Den har fin lyd opp til 175 før den begynner å dra på lyden slik at den blir mer og mer pipete..og fra 175 så går det ganske sakte oppover..men da jeg kjørte fra liertoppen og ned mot drammen gikk det jo seff raskere til nåla gikk til 200..ettersom det var tyngde og nedover bakke(regner jeg med). men på 195 så har den ikke stort mer å by på på straka.

 

Men Orph, jeg skal gi deg en pm da jeg får satt i turteller.

 

MVH Ken

 

(ps. Som han karen på statoil utenfor moss sa..at bilen hans virka friskere med min rotor enn hans egen, og ville ha den som betaling for at han hjalp meg med å finne ut av hva som var problemet. Han fikk den seff ikke.)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThaBoZZ

At alle andre golfer sperrer på 6000rpm må jo være tull, jeg har en 1.6c og den sperrer ikke på 6k men på 7500 eller no, går forbi 7 på turtelleren før den sperrer....

 

 

 

Hmm min golf sperrer ikke før ca 14k den men det er seff i nedoverbakke:D :op

Dyngman,

Det er bedre å være liten og kjapp en stor og slapp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en virkelig gøyal sak å lese, full av sinte barn med herlige eventyr. MEN, saken er den at samme hvor spreke disse gasser rakettene våre er, så er det tross alt ikke racer biler. Har selv en golf 2, med en 1,8 gu motor og 5 trinns kasse, synes bilen er en kjekk liten sak, og den spretter godt av gårde til å være en rimelig ordinær bil, ja, for alle gasser golfer (alle som forlot samlebåndet med gasser, ikke 16 v er med doble 40 er eller noe) er ORDINÆRE biler, kvikke, men dog ordinære. Jeg regnet for en god stund siden ut utveksling og fart på min egen bil, utav min kasse, en kasse som er en 020 som heter 4T, dette finner du ut ved å legge deg under bilen og se på den lille platen som står i bunn av gearkassen inn mot motoren, ta så å finn utvekslinger og regn ut, men jo, for å sette ting litt på plass. Min golf skal i 4 gir på 6000 omdreininger ligge i 194,8 km/t, dette stoler jeg på etterosm jeg i forige uke var ute å kjørte 5100 i 4 gir, noe som gir en fart på 165,6, noe jeg da hadde. I 5 gir på 6000 omdreininger skal jeg kunne kjøre 236,3 km/t noe som selfølgelig kun skjer ved en GOD kjøttkakemiddag, lystgass og to jettmotorer på si.

Trass KN filter og alskens, så er dette langt over toppfart, fakta er vel egentlig bare at filter rett oppå gasser kun trekker varm luft som er blitt kokt av motoren, og egentlig ikke har så mye for seg, men vi kjører da med det alikevel, er fornøyd med ITG filteret mitt jeg, fint å se på er det og.

 

Men, når vi forgasserfolket begynner og mase oss opp i superporta titalstusen geladede motorer, synes jeg vi skal jekke oss ned noen hakk med å se hva vw selv har å si om ytelsene på bilen vår.1,6 motorene skal greie 0 - 100 på 13 sek, og toppfarten er på blindende 167 km/t, 1,8 skal greie 0 - 100 på 10,8 sek, og ha en toppfart på 178km/t.

 

Få bilfabrikanter er kjent for å underdrive disse tallene, men, jeg er fult klar over at mange nok greier å ta disse tidene, iverfall med full dekaltrim og remus hull i potta, men, ikke prøv å narre noen med at vi kan beine forbi stort sett det som er, bilene er kvikke, men det er da ikke noe forbanna jagerfly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, *latter* hehe leste akurat igjenom her igjen, og var ikke heelt slik eg hadde tenkt meg det :rolleyes: meeen har du vært utover jæren du eirikvw ? si i fra en gang du skal ut :cool: er så å si aldri politi her, så kan du jo sitte på en gang eller noe :rolleyes:

 

 

FAEN nå begyner eg å låte som resten her... DOH! hehe

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med vinge, på egenhånd 195KM/t, Uten vingen ca 220.

 

Har hatt 210 med vingen når jeg kjørte bak en M5

45% downforce er slitsom å kjøre med!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Dahlback Killer: Jeg har lagt ut et skjema for å regne ut fart på girene... Excel skjema ! Fant det et sted her på forumet tidligere, tror folk kan få nytte av det.

 

T&Nos: Nedover lierbakkene ja... Haha da er det null stress :D Bare å sette i fri, så seiler du fint opp i 200 ned der ;) Har til og med greid 190 med passaten til fattern liksom :O

 

Mulig eldre modeller ikke har turtallsperre, men mener at de fleste skal ha det... Kan seff ta feil, jeg er jo som kjent ikke perfekt :D

 

Hiacen min klarte ikke mere enn 165 ned der :mad:

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såsåså rolig nå jenter ingen grunn til å krangle om hvem som klarer å kjøre forteste... Å skryte på seg 200KM/T gjør deg ikke akkurat til et nasa prosjekt!

 

jeg kan tenke meg at halvparten av dere som klager på hverandre ikke har tæl nokk til å holde bilen på 200+ så lenge det går..

 

De fleste her ser en bakke. axxer til 150-200 og gir seg med en gang! dette ser jeg gang på gang på gata... Tydligvis ingen som tør dette..

 

Når du konfronterer dem det så sier dem: jeg er glad i lappen min!

 

 

 

SÅ HOLD DEG TIL FARTSGRENSA!

 

enkelt å greit

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 235/40-19 hjul og 3.25 utv i diff og 0.83 på 5 gir

Og turtallsperra på 8000rmp (dette var det den grafen max gikk til )min turtallsperre er ca 9200Rmp

Da ble det svimlende 388 km/t :D

Å det er kanskje litt i det forteste laget for en liten BMW...

Men dette er jo bare teori!

Dette er en extra diff for store hastigheter ,den kommer til å gå med 4.75 utv til vanelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

 

tror dette er første gang jeg ser deg tyte noe fornuftig ut av deg..

 

jeg må bare si meg enig

 

 

Takker..

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår