Gå til innhold

toppfarten din?

Ranger emnet


Elanzer

Anbefalte innlegg

  • Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Compom

 

Jeg skal komme tilbake til deg, når klubben har fastsatt dato, så skal jeg fortsatt spandere bremsing på deg. jeg forutser da selvfølgelig at jeg får en aldri så liten prøvetur med raketten, og at du kanskje kan prøve å kjøre fra meg i Escorten? Den skal ha 0-100 på 8,2 og er ribbet for interiør, så den bør vel da ha rett i underkant av den ytelsen golfen din presterer... Skal prøve å lete litt etter tråden der du skrøt på deg 0-100 på 7,8 sek... (mener jeg det var, med fare for å bomme med en tidel). Så ser vi da fort hva den rotortrimmen din er god for!

Henger du på meg skal jeg være den første til å innrømme det.

 

Kunne tenkt meg å sjekket bilen min og jeg.. På sånn test opplegg... Litt artig å vite hvor mye hester jeg har... Åpent for alle? Hva koster dette evt??

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

golfen har da aldri vært nedi 7 wtf?

tror du har tatt av bittelitt her Compom, for å gjøre meg til latter. Sånt overrasker meg ikke da det gjelder enkelte her. Synker så lavt at de gjør stort sett alt for å felle motparten.

 

Gi meg en pm da det skjer, men at det blir noe prøvekjøring skjer ikke. Tviler sterkt på at du ville lånt bort bilen til andre for å kjøre gris. :)

 

Jeg klarer meg leeenge med en tur i passasjersetet jeg...

'95 Ford Mondeo 2.0 Stv.

'95 Kia Sephia GTX

 

x '92 Ford Escort RS2000

x '87 Ford Escort CL 1600

x '89 Ford Escort GLS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Dette blir for dumt... Hver post som kommer er forutsett nå, og det går snart ikke an å drite mer nedover lårene enn det som er gjort her... De fleste her skjønner at de 1600cc'ene ikke er så forferdelig individuelt enestående når det gjelder pådrag og respons mellom 160 og 200 km/t, så det er sikkert greit å roe ned nå....

Et par "blinkskudd" på tampen(??):

"Bilen går godt fordi den har blitt kjørt hardt fra den dag den kom ut fra fabrikken."

"Så ikke kom her og få det til å virke som jeg er 18 år og akkurat fått lappen i postkassa."

"Til alle sammen, tro det eller ei, bare ikke kom her og si at jeg lyver!"

 

Ja hver post er forursett, jeg gjør jo ikke annet enn å gjenta meg selv hele tiden. :) (dette har jeg skrevet før, og du klarte endelig å skjønne hva jeg hadde skrevet, og måtte da skrive dette på nytt) Du er ganske så smart du GolfG60Synchro.

 

Jeg har absolutt ikke driti på lårene. Jeg vet med meg selv, at dette har jeg da gjort, og kan godt gjøre det igjen for å stoppe kjeften på noen apekatter her.

 

HVOR har jeg skrevet at golfen drar bra fra 160 og oppover? nå begynner du faktisk å finne på ting og tang som ikke er sagt av meg ihvertfall! Jeg har sagt at Golfen drar greit opp til 175..og derfra går det sakte. Og her kommer jo seff "ekspertisen" din inn igjen.."De fleste her vet jo at"..jada jada jada.. :)

 

Et par blinkskudd fra deg også!

"De fleste her vet jo at"

"Det er jeg sikkert ikke alene om heller"

"Tror de fleste"

"drite mer nedover lårene"

"muligens har gjort litt i buksa her"

"så jeg dropper kommentar til dette"

"Dette blir for dumt"

 

Og fortsatt gir du deg ikke..JADA! du er med du?

 

Sitt heller å flir av det for min del, skal se hvem som flirer da jeg får beviset ;)

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=26685

 

Ta en kikk på denne linken litt ned på siden... Det betyr at du uten nevneverdige problemer skal holde følge med bilen min og, så da er det bare å møte opp når det skal bremses, så kan vi få testet dette litt...

 

Og sorry, GolfT&Nos, da tok jeg feil med den 7 sekunderen, var denne tråden her jeg siktet til, men høres fortsatt MEGET drøyt ut.

'95 Ford Mondeo 2.0 Stv.

'95 Kia Sephia GTX

 

x '92 Ford Escort RS2000

x '87 Ford Escort CL 1600

x '89 Ford Escort GLS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Compom

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=26685

 

Ta en kikk på denne linken litt ned på siden... Det betyr at du uten nevneverdige problemer skal holde følge med bilen min og, så da er det bare å møte opp når det skal bremses, så kan vi få testet dette litt...

 

Og sorry, GolfT&Nos, da tok jeg feil med den 7 sekunderen, var denne tråden her jeg siktet til, men høres fortsatt MEGET drøyt ut.

 

Skal legge meg flat her egentlig. Dette ble målt med stoppeklokke da kameraten min var villig til å gi bilen to forsøk. Han som målte og begge gangene var det mellom 8 - 8.5 ihvertfall av hva han fikk det til å bli.så nøyaktig måling blir det jo ikke eksakt.men husk igjen at jeg girer kun 1 gang opp til 100. og vi var 2 i bilen, 75 kilo er mye vekt for en slik bil! så alt i alt, tipper jeg rett under 9, med andre ord, den kommer langt opp på 8 tallet. 8.8 8.9

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

 

1. Først og fremst så leser du ikke hva jeg skriver. IDIOTKJØRING! sier det deg noe som helst? at jeg henger på med GTi'er er nettopp fordi jeg kjører idiot. Med det mener jeg at jeg absolutt ikke er tam på gassen. Og en Golf Gti kan ikka ha mye større fart enn en Golf CL inn i svingete veier. Da kommer det til hva man har av stash på bilen som kan takle svinger i høy fart. er heller ikke redd for å ligge i 170 eller mer på en lang slette. så ja, du har også bittelitt rett da det hele kommer ann på hvordan sjåføren av GTi'en kjører. Men så langt, har jeg aldri blitt frakjørt av en GTi, men seff, den dag kommer sikkert også.

 

2. skriver ting på? jeg gjør dette bare lettere og lettere for dere å forstå, for hver reply jeg skriver, så gjør jeg det bare enklere og enklere for dere å skjønne. Ikke alle som trenger å få det inn med teskje vet du. Kall meg Tosk, eller hva du nå enn vil, jeg holder meg for god til slikt enn å svare på noe så dumt.

 

3. Tror jeg har skrevet dette nesten i hver enste reply også, men du får jo seff ikke det med deg, du trenger teskje. 16v brummer sikkert godt fra meg så jeg bare ser røykskyen på'n, om sjåføren tør ;) siste setningen din her forstod jeg lite av, men nok om den.

 

4. Ja, er litt enig med deg her, sjåføren har ikke litt å si, men relativt ganske mye. Men igjen, jeg sier jeg HENGER PÅ GTiene..jeg sier ikke jeg kjører fra de. (håper jeg inderlig ikke jeg har gjort, men vet godt at jeg har ihvertfall skrevet henget på tidligere).

 

5. Da får vi kjøre på lukket bane, dette blir organisert, og det vil jeg helst ha på lukket bane. Har vel heller aldri blitt ledd av noen gang, men de har derimot lurt på hva slags golf jeg har, det har jeg blitt spurt om :)

 

1 : en GTI er stivere orginalt enn en CL !

kan godt kappkjøre me deg eg... har mindre hester enn en 16v så da burde det ikke være noe problem ?

 

2: ganske løye at "alle" så har lest posten reagere på måten du "framføre" ting på.....

 

3 : du kjøre en 1.6 med 75 hp og du sitte og snakke om folk TØR og henge seg på ? har du planer om at me ska le oss i hel sånn at du sleppe og prøve og ro ennå mær ?

 

nai eg gir meg øve eg.... at du syns din 1.6 er sprek til og være 75 hester.. det hadde nok vært rette måten og seie det på..

men når du komme med toppfart på nålen og 0-100 med stoppeklokke........

useriøst....

 

Å om du har norges største ordforråd så klarer du aldri og ro i land denne "threaden".....

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

 

1 : en GTI er stivere orginalt enn en CL !

kan godt kappkjøre me deg eg... har mindre hester enn en 16v så da burde det ikke være noe problem ?

 

2: ganske løye at "alle" så har lest posten reagere på måten du "framføre" ting på.....

 

3 : du kjøre en 1.6 med 75 hp og du sitte og snakke om folk TØR og henge seg på ? har du planer om at me ska le oss i hel sånn at du sleppe og prøve og ro ennå mær ?

 

nai eg gir meg øve eg.... at du syns din 1.6 er sprek til og være 75 hester.. det hadde nok vært rette måten og seie det på..

men når du komme med toppfart på nålen og 0-100 med stoppeklokke........

useriøst....

 

Å om du har norges største ordforråd så klarer du aldri og ro i land denne "threaden".....

 

1. omg. HAR MAN RETT UTSTYR GÅR DETTE SÅ FINT FINT VETTU GUTTEN MIN! (repeated from last time)

 

2. ja mulig jeg forklarte det tåkete i starten, men som sagt, gjør det bare letter og lettere (also repeated from last time)

 

3. jeg sitter da ikke å sier at folk tør å henge på meg. som oftest er det andre golf raggere som skal børne fra meg noe som de ikke klarer, da henger jeg på. ja le i vei, den som ler sist ler best! er det ikke slik den går? ;)

 

useriøst? du snakker i skyer her, du som er pro da eller? skal love deg at jeg er mer seriøs da det gjelder bil en det du noen gang blir :) at jeg ikke drar på stripa for å sjekke en Golf 1.6 betyr vel ikke at det er useriøst? prosjektet startet faktisk veldig bra..men så dabbet det ut pga skole og militæret.Synes det ennå er godt jeg har bilen i hel tilstand! ro i land denne threaden? jeg kommenterer kun på dustede kommentarer dere gir til meg. Om du ikke klarer å innse at golfen min faktisk klarer 195 på straka så får du gå å surmule et annet sted.

 

ps. IKKE STENG THREADEN!

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer en rotor som originalt sitter i et fordelerlokk til en 5 sylindret motor inn i fordelerlokket til en 4 sylindret motor??

 

dessuten er d vel mest sannsynlig mekanisk turtallsperre på mange av d gamle bliene.. denne fungerer ved at rotoren er utstyrt med en liten boms som er avhengig av sentrifugalkraft og når denne slynges ut så kortslutter tenningen

 

på min 1.8 K-jet(gti 83) er denne byttet ut med en rotor uten denne sentrifugalkraftbomsen slik at d faktisk ikke er noen turtallsperre..

 

etterhvert som tiden går så blir fjæra som presser denne bomsen tilbake ganske sliten og da kan den kortslutte ved tidligere turtall enn originalt..

 

bortsett fra dette er det vel umulig at en rotor kan gi mer effekt enn en annen..

 

PS turtallsperren på rotoren er VELDIG lett å pirke bort

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår