Gå til innhold

Lokk på dieselpumpe Transporter 2,4 d 1999 modell

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk i annen tråd hjelp for å løse problem med startsperre på grunn av at nøkkel var overkjørt og startsperrebrikken i nøkkelen var umulig å finne igjen, med løsning å sette strøm på magnetventilen på inntatket til dieselpumpen.

 

Denne satt under et deksel med skruer som ikke var designet for å kunne åpnes, og dekselet på dieselpumpen måtte løsnes for å komme til slik at problemet kunne løses.

 

Det medførte et nytt problem, som jeg håper noen kan hjelpe med å løse:

 

Lokket er løsnet, men ikke fjernet helt, det er en fjær under lokket, og vi tør ikke ta lokket helt av uten å vite sikkert at det ikke medfører enda flere problemer.

 

Slik det er nå, så er det et eller annet mellom lokket og dieselpumpen som hindrer lokket å komme helt inntil.

 

Er det noen som har vært borti noe lignende, og kan fortelle meg hvordan jeg skal gå fram?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder er bra ;) Ellers er gjerne et dieselverksted det beste stedet å spørre?.

 

Noe jeg fant på nettet;
So, if the immobilizer has packed up it will not allow fuel to injectors, can you post a clear picture of the top of the injection pump and point out which bit you are on about as most 2.5 tdi are immobilised via the engine ecu and the black box on the side is the control for the fuel delivery so i would not start butchering the injection pump !, they do suffer from a break in the engine loom to do with the immobiliser but it might just be a faulty key, or it could be the 109 relay on the relay plate at fault, it's not the same system as the 1.9 or 2.4 system. DO NOT ATTACK THE BLACK BIT NEXT TO THE CUTOFF SOLENOID it will cost you a new pump!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les litt HER, der står det om den boksen jeg antar du mener.

 

"ut fra atdet er to ledninger inn på diselpumpa så er der starsperre! Fjern(knus) svart boks som står over magnetventilen(her må brukes krefter men ikke ødelegg pumpen).Denne boksen er skrudd fast i pumpa med "knekkeskruer. Mål ut hvilke av de to ledningene som har +12 og kobl denne til ventilen som kommer frem under boksen!
Det er vanlig at disse første-genereasjons start sperrene ryker, og da er det somregel boksen over pumpa som lager krøll."

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår