Gå til innhold

Hvor mange hester har en orginal 940 B230FK motor

Ranger emnet

lars_b

Anbefalte innlegg

Originally posted by lars_b

Har en kamerat som hevder at det er 190HK i en orginal B230FK fra en 940, ca 1995mod motor. Jeg mener at det ikke er mer en ca 130HK i den. Han kjører på 0,3 i ladetrykk.

Noen som vet noe???

om han kjører med org. trykk har han vel 135hk elns..

men motoren tåler jævlig mye!!

95'-> tåler vel 340hk, men da må man ha andre dyser, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror uansett 190hk med 0.3bar er litt urealistisk selv om han hadde gjort mye med motoren..

Men jeg vet det finnes en "R" styrboks til FK´n så du får en ca 180hk.. Men dog ikke med 0.3bar..

You wash your VOLVO like it was your firstborn child,

you tend to its needs like it was your own body,

you protect it like it´s your family,

then you drive it like you stolet it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orph

Mambo: Du som tydeligvis vet så mye, visste kanskje at når man chipper en bil med sotvifte, øker man ladetrykket bl.a ? Ikke det ? Nei, det er tydelig, for her spør Lars_b altså om hvor mye hk en 740 b230fk motor har med 0,3 bar, altså originalt ladetrykk !

Dermed er det logiskt å anta at bilen IKKE er chippet !

Gå å let etter de 200 hestene dine et annet sted, for her finner du de ikke !

eyy du frekke tosken!!.. har jeg sakt noe om heste anntall? og har jeg sakt hvem sitt svar jeg svarte på? nei.. men uansett.. etter hva jeg har lest og hørt, så skal man få tak i chip til den motoren som gjør at man drar over 200hk av den.. ORGINAL!!!!!!!!!!!!!!!!!! ja... så PLZ....

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D Hater bare posthorer... Hvis du har lest noe særlig av det han har å si, er det ikke mye vettugt som kommer ut ! Men for all del, har han noe å si som faktisk er konstruktivt, har jeg ikke noe imot det. Men når han sier noe sånnt noe, da må jeg bare si ifra :) Bare hvor mange posts han har greid å legge inn på den lille måneden han har vært medlem sier sitt. Ikke at det er noe galt i å være aktiv, men da burde man helst ha noe vettugt å si for at det skal rettferdiggjøres i mine øyne (o almektige og så videre... :D)!

:peace:

PS. har du lest ALLE postene mine? jeg har faktisk MANGE!! konstruktive poster. jeg er bare aktiv. jeg svarer på det jeg har noe å si på. og at man kan chippe den motoren og få mye effekt er ikke noe usakelig.. greit nok, det var litt for fjortiss post det skal jeg si meg enig i.. men den motoren, som jeg sa er lett å få effekt ut av! jeg er ikke en post hore.. hvorfor skulle man brydd seg om det egentlig, ihvertfall på en forum som detta!

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ps.. ved å flytte på wisegippen (veit ikek hvordan det skrive) så får man ca 150hk +/- X/XX.. er ikke sikker, men etter hva jeg har gjort og hørt andre har gjort.. så skal man få de 14 hk'ne ekstra!, bare sånn for info

og ja helt riktig.. jeg skriver ikke alle dissa postene for å spamme. jeg gjør det sånns iden jeg svarer på forskjellige poster!!

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

ved å flytte på wisegippen (veit ikek hvordan det skrive) så får man ca 150hk +/-

:D:D

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske sikker på at det heter wastegate - og ja det går bedre når man "flytter" wastegaten, da justerer man nemelig turbotrykket ! Man øker eller reduserer ladetrykkets maximale grense - på motoren som jeg spurte om er den grensen 0,3bar.

Å chippe opp en motor er å trimme, alt endringer på kjøretøyet som fører til økt ytelse eller hastighet ER TRIMMING. Ergo så har en B230FK 136Hk (eller hva det nå var vi komfram til) dersom den er orginal. Chippes den er den da IKKE ORGINAL - SKJØNNER: Hvis du noen gang ser på et moped vognkort så står loven svart på hvit helt nederst - den gjelder ALLE kjøretøy. Har man forandret noe på det som ble levert fra fabrikken og som står i vognkortet SKAL det godkjennes og skrives inn i vognkortet. ALT ANNET ER ULOVELIG - OGSÅ CHIPPING.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Og hva var det du nettopp gjorde for å prøve å motbevise det jeg sa ? Joda, du skrev 3 poster som godt kunne vært samlet i en. Nice going !

eller bare fordi den ene posten ikke skulle se ut som et jævla bomba horehus? kanskje? huh?

men du lars_b.. når jeg begyne å skrive her så var det alerede begynt å snakke om trimming da..

Orph: uansett. skjønner ikke poenget med å frekke seg til på et forum

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider