Gå til innhold

Kjøpte en sierra

Zetec

Anbefalte innlegg

hei, jeg har og kjøpt meg en sierra 89mod. Og har nettopp sveis mye rost nå :) i golvet.

-begge stolfestene dine er nok gjennom rostet, di yterste framme.

- er nok gjennom rostet i midtkonsolen, på sidene. ( mellom forsterknings platå og stålplatå så du ser i bilen. )

- under gassbedalen er det heilt sikkert rust der og, der er det nogen dreneringshul, under asvaltmata. der roste det.

-sidene i golvet. der er det rostangrep under fugemassen. fugemassen bør du ta skrape vekk og legge i nytt. der tok jeg å kuttet opp noen 90 grader jernvinklar og sveise i.

-støttdemper tårna bak og kan det ver litt øveflate rost, kan ver greit å legge i ny fugemase ( bodymase) for den gamle er dårlig og tar inn fuktighet.

- og noen har problemer at der reservehjule ligger tar det inn fuktighet og då ruster det der og.

- ellers så kan det ver noe i hjulbuane og kanalane.

du kan jo gå inn på http://www.thesierrapage.tk viss du vil. der viser det bilde av noen av plassene jeg har sagt. så står det litt andre tips og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du må sjekke av rust på Sierra etter det jeg har opplevd er følgende:

- Framdørene(nede i hjørnet)

- Hjulbuer

- Reservehjulsbrønn (både inni bilen og ved bensintanken)

- Kanalene er spesielt utsatt hos Sierra grunnet alle dreneringshullene Ford absolutt skulle ha i kanalene. Grunnen til rust der er fordi dreneringshullene foran er my større enn de bak ved hjulbuene(Bak dekselet på bakhjulene) og derfor vil ikke sand, grus o.l. komme seg ut igjen og vil dermed bare ligge der og ta knekken på stålet....

Der er de plassene jeg villa ha sett om jeg var deg i allefall...

Men håper for din skyld at det var Sierra med Insprøyningsmotor du kjøpte og ikke med gasser.....My problemer med disse Weber-gasserne som står i Sierra.....

Mvh. Kim Henriksen

onfiredevi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Har nå hatt bilen i en uke, den er så og si rustfri, noe rust på den ene framdøren, ellers hel og pen..

Er forgasser motor, som sveiv ugjevnt til å begynne med, men dette justerte vi greit med litt utstyr.

Gleder meg til helgen, da kommer skiltene på...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider