Gå til innhold

Planlegger kjøp av prosjektbil

Ranger emnet

T23Celica

Anbefalte innlegg

Har nå gått lenge nok og pønsket på å kjøpe en prosjekt bil, så nå har jeg endelig lagt plan om å kjøpe meg et "vrak" som jeg kan skru og lære med. Ønsker meg en utfordring, men ikke noe for stort. Gjerne en komplett bil, kanskje ikke skrudd sammen, men alle deler burde være der.
Erfaringsnivået mitt er så som så, jeg kan mye teoretisk men har ennå ikke fått satt det noe særlig i praksis.

Har spesielt vært på leting etter:
Eldre Celica, corolla, civic'er, crx, mazda mx-5, golf etc.
I hovedsak vil jeg ha en japsebil, gjerne før generasjonen der alt ble elektrisk.

Noen som har litt erfaring og har bygd litt bil tidligere. Som kanskje har en arm å rekke opp?
- Trenger hjelp med noe så enkelt som: Hvordan skal man få tak i en latterlig billig bil som har

potensiale for litt motor oppgraderinger og litt morrokjøring.

- Hva burde jeg kjøpe?
- Hvilke land kunne dere anbefalt å kjøpe bil fra, annet enn norge, sverige?

Takker for all hjelp som jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mit første prosjekt var en ihjelrustet invalidmoped, men som du sier er du ute etter en billig prosjekt bil.

noen som e forferdelig lett skrudd og forsovet enkelt å få tak i deler til er gammle golfer, har selv en mk1 cab som jeg lærte mye av å skru på.

2CV ene er artige de og, disse er vist latterlig lette å skru på så kan være fint å få tak i en sån.

men for å få tak i en bil som det e håp for er jeg redd du må ut med rundt 6-10 tusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper en litt eldre honda civic så er di relatert enkle å skru på. 

Du kan få en 160 hk V-TEC motor til ca. 10 lapper. Sett inn turbo (ikke kjøp på ebay), sportsfilter og chip så kan du ha det mye moro.

eneste som er problemme er at di har en tendens til å ruste på du vanlige plassene som hjulbuen og kanaler men ellers er det en artig liten bil :cab  

Lenke til kommentar
Del på andre sider