simenskare Skrevet Oktober 19, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2013 Heihei, Har kjøpt meg en bil som skal brukes frem og tilbake til skole hver dag, men idag etter å ha lagt over til vinterdekkene tokk jeg en bremsetest for å sjekke om det var ABS på bilen eller ikke. Har ingen manual til bilen men sjekket kodene som finnes i bagasjerommet og det røpte koden 1AC som betyr ABS .. Har idag gått over sikringene til ABS, 1 under dashboardet og 2 på batteriet men uten hell.Feilen er at ABS lyset IKKE lyser når nøkkel er i 2 posisjon. og ABS'en slår ikke inn ved nødbrems. Hvordan er det å EU godkjenne en bil med defekt ABS når den er levert med ABS? :)Takker for alle svar ! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Oktober 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Om det er indikasjoner på feil i bremsesystem og ABS så er det 2-er feil på PKK. Om lampa ikke lyser så kanskje det har vært feil så lenge at lampa er utbrent. Om du har opsjon 1AC så skal det være ABS. Du kan jo også se etter under panseret at du har ABS enhet - den klossen med mange tynne rør på i nærheten av bremsekraftforsterkeren. Prøv å få lest ut feilkoder. Det bør fortelle deg hvor problemet er. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simenskare Skrevet Oktober 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Har prøvd å få ut feilkoder idag, finner ingen koder i systemet. Har abs enheten under panseret ja . Har også gått over sikringer og alt er i orden. Hjelp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2013 Hva skjedde da du tok en nødbrems da? Og bremset du på tør og fin asfalt? Prøv heller å brems på grus, eller vått gress ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evsaet Skrevet Oktober 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2013 Om du bor i nærheten av haugesund har eg kodeleser om det er til hjelp for deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg