morrun Skrevet Oktober 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Hei. Den neste familiebiler skal bli en firehjulstrekker. Har sett meg ut Pajero 3.2 DID av senere utgave (helst 2007/2008), som et godt alternativ. Nå er det stort sett bare varebiler å velge i, derfor trenger jeg å kalkulerer kostnaden for avgiftsendring fra vare til personbil. Har kjøpt meg familiebil på denne måten for noen år siden, men nå kjenner jeg ikke avgiftskalkulatorene igjen. Kalkulatorene vil at jeg skal oppgi en verdi for utslipp av NOx - partikkelutslipp. Jeg finner ingen oversikt over de opplysningene. Bilsider på nett oppgir bare CO2. Kan noen hjelpe meg å finne de rette opplysningene? Mvh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Her tok jeg grunnlag i en 2008 Pajero 3.2 Som du ser utgjør NOX lite i avgiftgrunnlaget, så det er ikke noe å henge seg opp i, regnestykket vil uansett ikke bli 100% likt det du regner ut på toll.no :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morrun Skrevet Oktober 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Tusen takk for hjelpen. Hvor fant du opplysningene? Mvh Morten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Oktober 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2013 Co2 og NOx finner man ved å søke litt på nettet. Resten av informasjonen finner man igjennom regnummeret :) http://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=233468&epslanguage=no Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg