Gå til innhold

kostbar tur til Jönköping :-(

Ranger emnet

millhouse

Anbefalte innlegg

Var i jönköping/Elmia i hele går.Handla noe deler og var en glad og fornøyd gutt på vei hjem til Norge.

men på E-6 en Tanums kommun hadde jeg en forbikjøring av en annen bil oppover i en 2 felts forbikjørings felt. PÅ toppen hadde jeg vel litt over lovlig farts grense og legger meg inn og aner fred og ingen fare.Upssann der stod visst politiet med Laser :mad: .

Jeg hadde blitt målt til 131Km/t i 90 sone.... Som er 41 Km/t over

Men er det noen som vet hva som kommer til og skje nå???

Jeg fikk et forenklet forelegg på 2000 svkr og beskjed om at lappen min ryker. Svenske politiet kunne ikke beslaglegge den,men de vil sende alle papirene over til politiet i min hjem kommune. Så da er det vel ikke annet og gjøre enn og sitte og vente på at de kommer for og hente lappen min :(

Noen som vet hvor lenge jeg blir lenge uten lappen????

Jeg mener at det er ca 6mndr.

Og ingen SÅNNE MORALPREKNER om fortkjøring!!!!!!!!!!!!!!

Dette er min fulle idiotiske dumme feil. Jeg er 28 år og burde ha såpass vett som og ikke kjøre sånn *sitat fra min mor* :rolleyes:

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by millhouse

Var i jönköping/Elmia i hele går.Handla noe deler og var en glad og fornøyd gutt på vei hjem til Norge.

men på E-6 en Tanums kommun hadde jeg en forbikjøring av en annen bil oppover i en 2 felts forbikjørings felt. PÅ toppen hadde jeg vel litt over lovlig farts grense og legger meg inn og aner fred og ingen fare.Upssann der stod visst politiet med Laser :mad: .

Jeg hadde blitt målt til 131Km/t i 90 sone.... Som er 41 Km/t over

Men er det noen som vet hva som kommer til og skje nå???

Jeg fikk et forenklet forelegg på 2000 svkr og beskjed om at lappen min ryker.

Forenklet forelegg _OG_ inndragelse av lappen? Da har de andre forenklede forelegg enn den norske staten i hvertfall. Har du fått et forenklet forelegg og betaler dette, skal vel saken være ute av verden ?

Hørtes rart ut, men nå har jeg aldri blitt tatt i laser (eller noe annet for den saks skyld)

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..

høres litt ut som et skremme skudd. Kan du få bot i et annet land

for fartsovertredelse + straff på samme sak i hjemlandet?

Høres mistenkelig ut som dobbeltstraff og det er ikke lov. Hvis

hele saken hadde blitt kjørt i Norge så hadde jeg skjønt det..

Hvis pol10 kommer med noe i Norge ville jeg tatt en prat

med en advokat (med spesialfelt på trafikk) for å høre hans syn på saken.

Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Loco200sx

Høres mistenkelig ut som dobbeltstraff og det er ikke lov.

Han har kjørt over svensk førerkortgrense, dermed er det jo logisk at han mister førerkortet og får bot.

Blir du tatt over førerkortgrensa i Norge mister du jo lappen og får bot - eller du mister lappen og må i fengsel.

Nå for tiden får du ikke både bot og fengselsstraff, fordi det anses som dobbel straff.

(Neida, ikke ment som moralpreken - kjører ofte like fort sjøl :))

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

Han har kjørt over svensk førerkortgrense, dermed er det jo logisk at han mister førerkortet og får bot.

Blir du tatt over førerkortgrensa i Norge mister du jo lappen og får bot - eller du mister lappen og må i fengsel.

Nå for tiden får du ikke både bot og fengselsstraff, fordi det anses som dobbel straff.

(Neida, ikke ment som moralpreken - kjører ofte like fort sjøl :))

Nå er det jo andre regler fom 1.januar i år,med disse prikke sakene.Kanskje ting har endret seg?? Jeg tar gjerne 7 sånne prikker kontra miste lappen. Men jeg skal ringe politiet i morgen og høre sånn generelt hva som gjelder.Uten og nevne navn.

Edit: Jøss ,var innlogget på samboerens profil... Hilsen Millhouse

is there a life after death?

touch Hr. Nilsson and find ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Fru Nilsson

Nå er det jo andre regler fom 1.januar i år,med disse prikke sakene.Kanskje ting har endret seg?? Jeg tar gjerne 7 sånne prikker kontra miste lappen. Men jeg skal ringe politiet i morgen og høre sånn generelt hva som gjelder.Uten og nevne navn.

Edit: Jøss ,var innlogget på samboerens profil... Hilsen Millhouse

øøøøøh.... nå har du bomma helt her!

Gjør du noe alvorlig nokk som å f,eks kjøre 40km/t over grensa så ryker lappen din UANSETT!... men gjør du noe som å kjøre 20 over så får du prikk..

get it?... før kunne du bare få bot. nå får du prikk i tilegg., men er det alvorlig nokk så ryker lappen på stedet:)

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider