millhouse Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Var i jönköping/Elmia i hele går.Handla noe deler og var en glad og fornøyd gutt på vei hjem til Norge. men på E-6 en Tanums kommun hadde jeg en forbikjøring av en annen bil oppover i en 2 felts forbikjørings felt. PÅ toppen hadde jeg vel litt over lovlig farts grense og legger meg inn og aner fred og ingen fare.Upssann der stod visst politiet med Laser :mad: . Jeg hadde blitt målt til 131Km/t i 90 sone.... Som er 41 Km/t over Men er det noen som vet hva som kommer til og skje nå??? Jeg fikk et forenklet forelegg på 2000 svkr og beskjed om at lappen min ryker. Svenske politiet kunne ikke beslaglegge den,men de vil sende alle papirene over til politiet i min hjem kommune. Så da er det vel ikke annet og gjøre enn og sitte og vente på at de kommer for og hente lappen min :( Noen som vet hvor lenge jeg blir lenge uten lappen???? Jeg mener at det er ca 6mndr. Og ingen SÅNNE MORALPREKNER om fortkjøring!!!!!!!!!!!!!! Dette er min fulle idiotiske dumme feil. Jeg er 28 år og burde ha såpass vett som og ikke kjøre sånn *sitat fra min mor* :rolleyes: Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ougkim Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 har gjort akuratt det samme før. det er snart 3 år siden og jeg har ikke hvert en dag uten lappen Siter Bmw 320 E30 (supervinterbilen) RX7 fd heyyou Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet April 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by ougkim har gjort akuratt det samme før. det er snart 3 år siden og jeg har ikke hvert en dag uten lappen Vil det si at du aldri hørte noe??? Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ougkim Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 ingen ting det kan jo hende jeg var heldig og møtte en som var litt slapp. Siter Bmw 320 E30 (supervinterbilen) RX7 fd heyyou Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet April 10, 2004 Rapporter Share Skrevet April 10, 2004 Originally posted by millhouse Var i jönköping/Elmia i hele går.Handla noe deler og var en glad og fornøyd gutt på vei hjem til Norge. men på E-6 en Tanums kommun hadde jeg en forbikjøring av en annen bil oppover i en 2 felts forbikjørings felt. PÅ toppen hadde jeg vel litt over lovlig farts grense og legger meg inn og aner fred og ingen fare.Upssann der stod visst politiet med Laser :mad: . Jeg hadde blitt målt til 131Km/t i 90 sone.... Som er 41 Km/t over Men er det noen som vet hva som kommer til og skje nå??? Jeg fikk et forenklet forelegg på 2000 svkr og beskjed om at lappen min ryker. Forenklet forelegg _OG_ inndragelse av lappen? Da har de andre forenklede forelegg enn den norske staten i hvertfall. Har du fått et forenklet forelegg og betaler dette, skal vel saken være ute av verden ? Hørtes rart ut, men nå har jeg aldri blitt tatt i laser (eller noe annet for den saks skyld) Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 nonono uflaks der kamerat..... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PeteR33 Skrevet April 11, 2004 Rapporter Share Skrevet April 11, 2004 Hmmm.. høres litt ut som et skremme skudd. Kan du få bot i et annet land for fartsovertredelse + straff på samme sak i hjemlandet? Høres mistenkelig ut som dobbeltstraff og det er ikke lov. Hvis hele saken hadde blitt kjørt i Norge så hadde jeg skjønt det.. Hvis pol10 kommer med noe i Norge ville jeg tatt en prat med en advokat (med spesialfelt på trafikk) for å høre hans syn på saken. Siter Nissan Skyline R33 V-spec Le-mans Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kid-A Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Originally posted by Loco200sx Høres mistenkelig ut som dobbeltstraff og det er ikke lov. Han har kjørt over svensk førerkortgrense, dermed er det jo logisk at han mister førerkortet og får bot. Blir du tatt over førerkortgrensa i Norge mister du jo lappen og får bot - eller du mister lappen og må i fengsel. Nå for tiden får du ikke både bot og fengselsstraff, fordi det anses som dobbel straff. (Neida, ikke ment som moralpreken - kjører ofte like fort sjøl :)) Siter Prosjekt: BAD'ROC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 fyyyyyyy deeeeeeeeeeeeeg!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad: :mad: :mad: Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Originally posted by Kid-A (Neida, ikke ment som moralpreken - kjører ofte like fort sjøl :)) Skryyyt skryyyt:)yodude yodude Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fru Nilsson Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Originally posted by Kid-A Han har kjørt over svensk førerkortgrense, dermed er det jo logisk at han mister førerkortet og får bot. Blir du tatt over førerkortgrensa i Norge mister du jo lappen og får bot - eller du mister lappen og må i fengsel. Nå for tiden får du ikke både bot og fengselsstraff, fordi det anses som dobbel straff. (Neida, ikke ment som moralpreken - kjører ofte like fort sjøl :)) Nå er det jo andre regler fom 1.januar i år,med disse prikke sakene.Kanskje ting har endret seg?? Jeg tar gjerne 7 sånne prikker kontra miste lappen. Men jeg skal ringe politiet i morgen og høre sånn generelt hva som gjelder.Uten og nevne navn. Edit: Jøss ,var innlogget på samboerens profil... Hilsen Millhouse Siter is there a life after death? touch Hr. Nilsson and find ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Originally posted by Fru Nilsson Nå er det jo andre regler fom 1.januar i år,med disse prikke sakene.Kanskje ting har endret seg?? Jeg tar gjerne 7 sånne prikker kontra miste lappen. Men jeg skal ringe politiet i morgen og høre sånn generelt hva som gjelder.Uten og nevne navn. Edit: Jøss ,var innlogget på samboerens profil... Hilsen Millhouse øøøøøh.... nå har du bomma helt her! Gjør du noe alvorlig nokk som å f,eks kjøre 40km/t over grensa så ryker lappen din UANSETT!... men gjør du noe som å kjøre 20 over så får du prikk.. get it?... før kunne du bare få bot. nå får du prikk i tilegg., men er det alvorlig nokk så ryker lappen på stedet:) Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet April 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Var da fryktelig mye du ønska og si da... Denne saken er litt annerledes iom at den skjedde i sverige. Jeg skrev at det kanskje var kommet andre regler siden disse prikkene har kommet. ¨ GET THAT?????? Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 Jeg lurer også litt på det der, får man prikk hvis man blir tatt for å kjøre for fort i feks Spania, eller får man kun prikk her hjemme? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet April 12, 2004 Rapporter Share Skrevet April 12, 2004 får ikke prikk i andre land en norge,utlendinger på ferie i norge får ikke prikker. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg