Gå til innhold

RX-8 Langtidstest i CAR

Ranger emnet


Dawg Dee-Lux

Anbefalte innlegg

Noen andre her som følger med på denne testen?

 

Oppsummert i Mai utgaven:

 

For: The dealer actually gives a shit. Bottom-warming (setevarme) capability restored.

 

Against: It's broken, Shocking fuel consumption.

 

Det ser ut som om de har hatt noen motorproblemer, og et meget høyt oljeforbruk. Så får vi se da, det er jo så mange som er skeptiske om disse motorene kommer til å holde over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DIsse motorene krever nok litt tilsyn, akkurat som vanlige motorer. Hvor langt har den gått hittil? Har den blitt sendt til service-intervaler og sånt? Dumt spørsmål kanskje..:D Men skal jo sies at disse bilene er laget av entusiaster til entusiaster, ikke damer som ikke aner hva en drivaksel er en gang for å si det sånn;)

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RX-7

DIsse motorene krever nok litt tilsyn, akkurat som vanlige motorer. Hvor langt har den gått hittil? Har den blitt sendt til service-intervaler og sånt? Dumt spørsmål kanskje..:D Men skal jo sies at disse bilene er laget av entusiaster til entusiaster, ikke damer som ikke aner hva en drivaksel er en gang for å si det sånn;)

 

De har hatt rapport hver mnd. de her hele tiden gjort leserne oppmerksom på at man må følge med på oljeforbruket og etterfylle hvis det er høyt (noe det har vært). I denne siste rapporten meldte de fra om at oljen begynte å bli grå, dette skulle vise seg å skyldes kondensering i røret til peilepinnen, da de har sjekket oljenivået svært ofte.

 

De nevner noe med en "rack" som åpner et sett ekstra porter ved 6000rpm som har en tendens til å henge seg fast, dette resulterer i at enten så går bilen bra, eller så går den dårlig, alt etter som.

 

Men, det siste du sier er jeg helt uenig i, bilen er så absolutt ikke laget for entusisater, hvis det er noen som faktisk kommer til å kjøpe bilen i stort volum, så er det nettopp de som gir en full faen i oljenivået for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det siste jeg sa var et sitat fra svenske aftonbladet, som jeg var helt enig i. Jeg tror ikke denne bilen kommer til å selge mest til de som overhodet ikke har peilling på bil. Mange er skeptiske til biler med wankel... og flesteparten vet nok at man skal vite litt for å ha en sånn motor på sin bil. Men de som er skeptiske aner ikke hva de går glipp av ;) Wankel er morro.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RX-7

Nja, det siste jeg sa var et sitat fra svenske aftonbladet, som jeg var helt enig i. Jeg tror ikke denne bilen kommer til å selge mest til de som overhodet ikke har peilling på bil. Mange er skeptiske til biler med wankel... og flesteparten vet nok at man skal vite litt for å ha en sånn motor på sin bil. Men de som er skeptiske aner ikke hva de går glipp av ;) Wankel er morro.

 

Jeg er ikke sikker på at wankel bare er triggeren for kjøperene, det er nok mange som går etter bakdørene, og nyhetens interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok sant ja, men dette er folk som har litt penger, og som trolig har litt kunnskaper:D Får vi håpe.. Flesteparten vet nok at man ikke da får en bil som går som en vanlig Toyota Corolla.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RX-7

Det er nok sant ja, men dette er folk som har litt penger, og som trolig har litt kunnskaper:D Får vi håpe.. Flesteparten vet nok at man ikke da får en bil som går som en vanlig Toyota Corolla.

 

Ta en tur til California, var der nettopp. Det kryr av RX8er der. Og det er masse gamle tanter som kjører dem. Kjørte mye rundt i LA og rx8 ser ut til å selge som hakka møkk der borte. Står RX8 til salgs på annen hvert hushjørne i div butikker. Den er like mye familiesportsbil som Mustang.

 

Bilen har et design som har slått ann litt, Det er det de selger på.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by råtassen

Olje er vel ikke dyrt!

Den bruker vel ikke 1 liter på mila heller.....eller?

 

Liker ikke at nye biler spyr ut blå eksos jeg. Det er nok ikke tilfelle her. Men høyt oljeforbruk er ikke særlig gøy syns nå jeg.

 

Syns ikke svart eksos er noe særlig estetisk heller, så jeg kjører heller ikke diesel (frysninger)

 

Litt kødd på avgasskontrollene og.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meningen at disse bilene skal bruke olje.

Det sitter en egen oljepumpe som pumper olje inn i rotorhusene for disse ikke Apexene skal gå tørre og mindre friksjon(slitaje).....Ryker heller ikke. De bruker vel 1 liter olje på ca 10000 km....avhengig av kjørestil!!!!

RE-Amemiya ---- ROY-Hva med meg a

3 rotor power

1986 Rx7 Drifter (FD motor)

1993 Mazda 323 GTR

1990 JC Cosmo 20B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår