coolface Skrevet Oktober 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2013 Hei!Har endelig fått handlet meg en fin bil, en pen ivaretatt c180. Er fornøyd med bilen men den har en ulyd i motoren. Jeg aner ikke hva det er men har en kompis med c180 og han har akkurat samme lyd, min gamle 190e hadde også det samme problemet. Når jeg kommer mellom 3000-5000 rpm så kommer det en skarrelyd fra motoren, det høres ikke ut som ventiltikking. Lyden er verre når bilen er kald, og av og til er den ikke der i det hele tatt. Noen andre mente at lyden kom bak, og kan høre en liten skarrelyd bak, men mistenker at dette er et gåent hjullager eller lignende, ikke noe stort problem. Men motoren bekymrer meg litt. Er det noen som vet hva dette kan være? eller som har hatt samme problem? Setter stor pris på hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet Oktober 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2013 Du kan begynne med å sjekke varmeskjold. De har en stygg tendens til å høres veldig godt og det er ofte at disse blir litt slappe etter mange år med tjeneste. Har det samme i min Audi A4 1.8T :) :P -Daniel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coolface Skrevet Oktober 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2013 hmmm ja det kan være, men er vel ikke det siden lyden blir betraktelig mindre når bilen har varmet seg opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet Oktober 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2013 Metall utvider seg jo, men jeg skal ikke si noe for sikkert. Har du registerkjede? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coolface Skrevet November 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 Ja bilen har kjede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
weakzor Skrevet November 15, 2013 Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 Kan det være det at det rasler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Desember 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2013 Kan også være viftereimas strammehjul. Lageret der kan lage lyd når det er slitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg