robinsalvesen Skrevet Oktober 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2013 Hei, har nylig kjøpt meg en 1995 Audi S6, km stand er 250.000. Det som er, motor sviver som ei klokke. Men jeg ser at når motoren blir varm begynner det og komme LITT blå røyk bak.. det er når jeg står stille på tomgang.. kommer sånn ca etter 1 minutt eller noe.. Og man kan lukte brent olje.. :S Det er også satt inn ny turbo, den har fått ca 5000 bak seg. forrige eier mente det bare var olje rester igjen pga den forrige turboen havarerte. Forbuket på olje er minimalt.. Det er en original 2.2t kjører på 98%blyfri og bruker 10w 40 castrol oljeEr det noen som kan hjelpe meg om hva dette forersaker? Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2013 Kommer mest sannsynlig av utette ventiltetninger, da hovedsaklig på innsugsventilene. 10 stk nye er billige i innkjøp men er litt arbeid å bytte. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg