Movikon Skrevet Oktober 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2013 Hei. Jeg har en kamerat med en 1988 modell Volvo B230A som slipper ut for mye CO; dette har blitt en mangel på eu kontrollen. Vi ønsker i utgangspunktet å overhale forgasseren og har noen spørsmål rundt dette: 1. Er det vanskelig/mye jobb å overhale? Han som evt. skal gjøre jobben er vant til å skru, men har ikke gjort akkurat denne jobben før. Hvis noen har en punkt for punkt beskrivelse av hvordan man går frem, er det selvfølgelig fint. 2. Ser at overhalings kittet koster SEK 995 på www.misab.se. Finnes det noen måte å få ned denne prisen på? F.eks. bare bytte nål og/(eller) munnstykke? Eller må alt byttes samtidig? Vi ønsker å være sikre på at vi får et godt resultat og vil ikke gjøre noe som 'bare kanskje' blir bra. 3. Har et verktøy for å justere forgasser til min fars 1980 modell med B19A motor liggende. Kan jeg bruke samme verktøy for å justere CO på den forgasseren det her er snakk om? ('88 B230A). Hvordan justerer man ellers CO på en '88 B230A forgasser? 4. Andre tips og råd vi bør ta med i betraktning ved en slik jobb mottas med takk! Håper på svar! Mvh Movikon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet November 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2013 Bump... ingen som kan noe om dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvojens Skrevet Januar 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2014 trodde det var en egen co justerings skrue til dissa gasserne jeg, rart de ikke gjorde det når de tok eu, men kan hende jeg er på bærtur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 18, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2014 Alle forgassere har en blandeskrue for tomgang (CO justering). Er dette noe lignende det du har? http://www.bilforumet.no/topic/120702-sporsmal-om-b230a-motor/. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet Januar 21, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2014 Takk for svar. Ja, det er noe slikt vi har. Tror dog at problemet er løst ved å bytte til ny forgasser, men jeg følger gjerne opp tråden da jeg er interessert i å lære. Mvh Movikon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvojens Skrevet Januar 22, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2014 kjøp noen feite webbere istede:D da blir det mere futt også:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.