ole.mann09 Skrevet Oktober 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2013 hei, vil montere xenon lys i tåkelysene mine og det er type h1 som står der, men skjønner ikkje helt hvordan eg skal montere pærene, for det er ikkje helt vanlig sånn metall klips, er heller en kobling som vanlig halogen pæren sitter rett på, men dette ser eg at ikkje vil passe ettermontert xenon lys!!.ser at andre har montert xenon i tåkelysene på disse bilene, men hvordan, er det h1 xenon pære eller er det en annen pære type?? og ja, eg vet at xenon blender og ikkje er lovlig, men håper eg får et serriøst svar! kan komme med et bilde seinare vist det viser litt mere! .:ole:. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2013 En H1 pære er jo en H1 pære. Selve pæra er lik på både H1 halogen og H1 xenon. Regner jeg med at du har en kontakt på selve "tuppen" av pæra, og en kabel i ramma til pærehuset. Er bare å bruke de to kablene til strøm til ballasten, også sette inn pæra som vanlig. Værstefall må du klippe kabelen, og sette på nye kabelsko som passer mot xenon ballasten Om det er fargen du er ute etter, så har man jo LED pærer :) Prøvd de? Da får man xenon 6000k fargen mange er ute etter. Like lett å montere som en original halogenpære. Ulempen med LED er at de ikke lyser like kraftig som halogen, eller xenon. Jesper1201 reagerte på dette 1 Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole.mann09 Skrevet Oktober 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2013 hadde en audi 80 der eg monterte xenon i tåkelysene, og dette var lett, tok ut pæra og satt inn xenon og vips så var det ferdig gjort, men på denne bilen så er det brukt en helt annen metode! her er 2 bilder som viser, litt vanskelig og montere en xenon pære her... http://i945.photobucket.com/albums/ad294/olemann09/IMAG0348_zps4fc0df11.jpg http://i945.photobucket.com/albums/ad294/olemann09/IMAG0350_zps682f1298.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ole.mann09 Skrevet Oktober 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2013 tror eg muligens fant ut av hva som må til, HB3 pære, det er vel pære + sokkel i et sett ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Oktober 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2013 Ja, oki. Du har en sånn pæreholder på pæra ja. Da må du få tak i en sånn "holder" eller adapter som passer på bilen. Lik denne Da får du brukt riktig pære, og låst den på plass Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg