Gå til innhold

Bygge anlegg i Ford Transit Connect - 2006 mod. forslag?

Ranger emnet

keon2k

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har forslag til hvordan jeg burde bygge anlegg i en Ford Transit Connect 2006 mod?

Er stor bagasjeplass også en skillevegg i tynn aluminium med ett lite plexiglass vindu. 

Tenkte å sitte noen gode høytallere i dørene, bytte ut cdspilleren, sitte inni noen subber? Hvor mange subber burde jeg ha? Ser dynamoen er på 120A. Tenker å ha 2 forsterkere, 1 til høytallerene (komponentsett ? ) og 1 til sub/subbene?

Håper på gode forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du tenkt til å bruke på dette da??

Har du plass til 6.5" foran, så er dette settet knallbra: http://www.autodesign.no/hoyttalere/komponentsett/65-16cm/gladen-sql-165

Også kan det kanskje mulig å skjære hull i skilleveggen og ha feks en 12" motert i kasse mot hullet?? Denne suben er bra og trenger ikke store kassa: http://www.autodesign.no/subwoofere/gladen/gladen-sqx-12-12 og da kan du klare deg med en god 4 kanaler til sub og høyttalere, feks denne: http://www.autodesign.no/forsterkere/gladen/gladen-xl-250c4

Åssen spiller sitter det i bilen orginalt? 6000CD?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for tips så langt.

Sitter en original cdspiller, kan sjekke ut hva model det er. 

Har en 4 kanals forsterker liggende av merke JBL som jeg bruker i audien min som styrer høytallerene foran + hattehøytallere. 
Også har jeg en Zachry R1500D forsterker som jeg bruker til en GZ 12" 1400WRMS SPL sub.

Tenkte å kanskje flytte over dette, eventuelt selge subben og kjøpe 2 x 12 subwoofere, og bruke samme forsterkerene, men kjøpe nye høytallere.

Burde jeg lyddempe bagasjerommet? Det er jo en kassebil/varebil. Så er stor og god plass i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hvor mye jeg kommer til å bruke. Men skal bruke maks 3000,- på komponentsett (frontsett) også må jeg ha meg en ny spiller som fungerer helt greit.

Også må jeg ha noen subber som spiller bra for ikke en så altfor høy sum. Har en del subwoofere fra serien BOSS som jeg skal selge. Så jeg får litt ekstra penger til anlegg i denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gode merker jeg burde kjøpe? De du linket Cossiemk1 er kanon! Vurderer de sterkt.

Noen som har erfaring med å kjøpe bilstereo fra utlandet? Ser det ligger mye pioneer subwoofere osv.. på ebay til en litt billigere penge enn i Norge.

Blant annet cdspiller, forsterker, subwoofere, komponentsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladen høytaler sett kan jeg anbefale deg på det varmeste. Jeg byttet nettopp ut et Focal PS165 med Gladen SQX. Lyden er helt fantastisk :)

Om du ikke har krav til 2DIN spiller med skjerm ++++, så er en Pioneer X6500DAB en god spiller. Bruker den selv, og har hatt den siden den kom på markedet. Koster heller ikke så mye. (rundt 1500kr) Legger du til 1000kr til så får du samme spiller med bluetooth (X8500DAB)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladen høytaler sett kan jeg anbefale deg på det varmeste. Jeg byttet nettopp ut et Focal PS165 med Gladen SQX. Lyden er helt fantastisk :)

Om du ikke har krav til 2DIN spiller med skjerm ++++, så er en Pioneer X6500DAB en god spiller. Bruker den selv, og har hatt den siden den kom på markedet. Koster heller ikke så mye. (rundt 1500kr) Legger du til 1000kr til så får du samme spiller med bluetooth (X8500DAB)

Så 2DIN spiller er ikke å anbefale? 

Tror jeg skal gå for Gladen høyttaler sett, burde jeg gå for Gladen subwoofere også? 2x12" Gladen Subwoofere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men 2DIN spillere bruker å koste litt mer

Opp til deg hvilket bass element du velger. Selv har jeg en stk Gladen SQX bass også. De spiller utrolig pent. 

Jeg kjøpte mitt Gladen SQX165 på Oslo Motorshov, hos Dynabel. Er komp.sett ja, 2mellomtoner, 2 diskantere og 2 delefiltere.

http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-SQX-165-komponentsett/AS4202

Du kan lese litt om kondensator her:

http://bilstereo.blogg.no/1268675360_hvorfor_du_ikke_treng.html

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger IKKE kondensator, og du trenger ikke noe voldsomt batteri heller til dette, men oppgradert kabling må du ha. Som det nevnes her, så er pioneer og alpine trygge valg, men ikke kjøp noe billig pioneer suber fra utlandet, da er det bedre å beholde GZ suben du har.

Hvis du har 2-din spiller orginalt, så ville jeg helt klart valgt en 2-din når du skal bytte også, hvis du synes du har råd til det... Denne feks: http://bilstereosenteret.no/products/avh-x3500dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppgraderte kabler liggende klar, 53mm2 jording + strøm. 

Beklager for sent svar, prøver å få solgt alt anlegget jeg har for å investere i Gladen produkter.

Skal ha 2din spiller fra pioneer, hvilken pioneer subwoofere er å anbefale? Er utrolig mye fra utlandet, men usikker på hva jeg burde gå for der :)
Finnes mye billig greier, men samtidig mye mellomprisklasser på subwoofere der. 

Focal, pioneer, gladen, alpine komponentsett + subwoofere?
Anbefalinger av de merkene her.

Prisklasse:
Subwoofer, maks 2500 + - kr per subwoofer.

Komponentsett, maks 3000 + - kr, om det er noe til 3100, 3200. Så tar jeg jo det selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider