Mirus Skrevet Oktober 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2002 Hei. Jeg refererer til denne tråden og lurer på litt mere saker ang. trimming av sugemotorer. Jeg har lyst til å småtrimme Hyundai`en min litt i vinter og må også ha noen prisantydninger så jeg vet hvor mye slikt kan komme på. Vil også gjerne vite merker som er å anbefale. Kan legge til at jeg ikke har noen som helst kunnskap med trimming generelt... :D Porting og forhøye komp: Finnes det noen folk som er villig til å hjelpe meg med det og som kan garantere ett bra resultat? Eventuelt, hva tar en slik person for denne jobben. Bytte kamaksel: Er det noe spesielt merke en bør kjøpe? Noen med erfaringer innen kamakselbytte? Hva er ca prisen på en hvassere kam, og han samme typen som sier seg villig til å porte motoren, gjør vel også ett kamakselbytte i samme slengen? Svinghjul: Er ett lettere svinghjul å anbefale? Pris? Forhandlere? Er dette noe jeg kan bytte selv, eller tar han porte-karen dette også? :) Eksos: Grenrør er vel vesentlig å bytte i samme slengen som montering av effektanlegg... Igjen, er det noen som har noen merker å anbefale, og prisen på disse hadde vært kjekt å få med seg. Katalysatoren stjeler vel kanskje ett par hester. Er det lønnsomt å bare sette på ett erstatningsrør, eller kan dette bli feilmålinger til ECU`en e.l.? Vidre bakover hadde det selvsagt vært fint med litt gromlyd. Er det da lønnsomt å kjøpe en fet endestuss med lyddemper og få en eksos-kar til å lage ett custom-rør til even. katalysatoren, eller er det best å ha en midtre lyddemper også pga. motstand osv. Hvilken dim. burde jeg så fall bruke på rørene på min 2.0L motor? Eller er det best å kjøpe ett ferdig cat-back effektanlegg tilpasset min bil. Også her lurer jeg på erfaringer av merker osv. Kom gjerne også med prisantydninger her også. Dyser: Her er jeg helt grønn... Hvilken oppgave har egentlig dysene, og hva burde jeg skifte til hvis dette er nødvendig? Er dette også en jobb som jeg kan klare selv? Pris? Chip: Er dette nødvendig på en sugemotor? Blir effektøkningen merkbar? Luftfilter: Allerede montert! :) Tilføy gjerne ting jeg ikke har fått med meg. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Oktober 3, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2002 se her Det er hva jeg har gjort foreløpig... Porte toppen vil ikke jeg ta på meg... har ingen erfaring med hyundai, så det er lite jeg kan svare på... Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prolixin Skrevet Oktober 4, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2002 Dyser er nok ikke noe som du trenger å bytte (hvertfall ikke med det første :-)) Det er disse som sprøyter bensin inn i motoren. Virker på en måte som en bryter som åpner og lukker seg. Disse byttes som regel når de du har fra før av ikke klarer å levere nok bensin/drivstoff. Hvis du f.eks bytter turbo,seter opp turbo trykker etc. som gjør at man kan sprøyte enda mere bensin inn pr tenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Oktober 9, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2002 Ingen flere med noen meninger? Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bing Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Originally posted by famir Hei. Chip: Er dette nødvendig på en sugemotor? Blir effektøkningen merkbar? Tjena Famir, har bare en liten tng å si ang chip av sugemotor.. Hvis du er hypp på hester så vil det alltid hjelpe med chip, men det vil nok ikke øke med mer enn MAX 30 hester... turbo er tingen når det gjelder chip :\ Siter 1991 BMW 325I TOURING x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6 x 2000 hyundai coupe 2.0 x 1998 Hyundai coupe 1,6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El-LoCo Skrevet Oktober 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2002 heh han får -ikke- 30 hester ut av en chip på en stakkars Hyundai N/A motor.. Strengt tatt må han jobbe rimelig hardt for å få 30 ekstra hester ut av den tilsammen. Nytt luftfilter, sensurere katalysatoren, skikkelig eksospotte (for litt vassere lyd og kanskje 0.5-1hp ;P), bedre plugger (finfin placebo effekt på nye plugger, anbefalles!) og en portpolish er nok ingen dum ide. Store spørsmålet er jo hvor mye penger du egentlig vil hive inn i en Hyundai da... nesten like greit å bare kjøpe et nitro ("Nos") kit for å leke litt når golfgutta ypper på rødt lys.. Siter -'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!] -'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!] -'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt] Spiller selges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.