Gå til innhold

El Feil (3bg)

Ranger emnet

Diaan

Anbefalte innlegg

Hei! Har et ikke fullt så unormalt problem på min 2001 mod Passat.

Førerdøren er død, når jeg sier død, så mener jeg det at sentral lås, el speil, vindusheis ikke funker.

Høytalerene funker lyse under døren funker.

Når jeg feks prøver og låse bilen låser den ikke førerdøren, men alle andre, jeg leser at mange bytter clima-enhet, men noen sier det funker og

andre sier at det ikke funket til dem, så jeg har prøvd og utelukket feil.

Jeg rev opp teppet, naturligvis var det fuktig... tørket dette, lette etter kabelbrudd under setene, uten og finne noen potensielle brudd.

Så klippet jeg opp noe som lignet på en jordingskabel inn i døren, ettersom at det var brudd, kobberet var svart langs med hele kabelen,

men målte dette med et multimeter og det var enda kontakt, før dette var det også kontakt i kabelen, noe som tydet på at den var hel og brukende.

Har også sjekket "boksen" men den var tørr og så helt fin ut, alt dette gjør det veldig vanskelig og finne en feil, så jeg må bare rope etter hjelp!

Om du har vært borte i noe av det samme vennligst HJEEEEEEEEELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kabelen som kobberet var svart på, belastningstestet du den? Med multimeter vil du klare å måle gjennomgang selvom bare 1 av kobbertrådene er hele, men når det er belastning der går det ikke gjennom. Se nøye på alle ledninger, er noen svarte/grønne så bytt de. Somregel ser man bare ett grønt felt like stort som ett knappenålshue, når du river av isolasjonen på de er de helt irra opp.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider