Gå til innhold

Import av delebil for ombygging

Ranger emnet


200sx

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW E34 525 1990, vurderer å bygge om til M5:D

 

Så det store spørsmålet er da, hvis jeg importerer en M5 som delebil, hvilke avgifter må jeg betale da?

Hvis f.Eks. Bilen koster 7000€, hva vil det koste å få den til norge da?

 

Og er det noen avgifter å betale for å få godkjent ombygging?

Må jeg betale avgift på slagvolum og effekt uansett?

eller lønner det seg ikke å bygge om i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du bare skal bruke bilen som delebil så må du betale moms på kjøpesummen og transport beløpet,

 

Men en annen ting jeg har fått høre er at BMW norge ikke gir ut godkjennings papir lengre derfor får en ikke de godkjent men Tuv Tyskland er kanskje redningen.

 

viss bilen er registert i Norge før 96 så betaler du ikke noe avgifter for å øke slagvolum eller HK. Men er bilen en 90 modell som er import etter 96 så må du betale

 

Men ikke skyt meg viss jeg tar feil, Har aldri eid en BMW

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Viss du bare skal bruke bilen som delebil så må du betale moms på kjøpesummen og transport beløpet,

 

Men en annen ting jeg har fått høre er at BMW norge ikke gir ut godkjennings papir lengre derfor får en ikke de godkjent men Tuv Tyskland er kanskje redningen.

 

viss bilen er registert i Norge før 96 så betaler du ikke noe avgifter for å øke slagvolum eller HK. Men er bilen en 90 modell som er import etter 96 så må du betale

 

Men ikke skyt meg viss jeg tar feil, Har aldri eid en BMW

 

Dette stemmer skummelt bra, Skillz2k. Avgifter følger biler som er førstegangs registrert i norge etter -96. Dette blir mer og mer for hvert år etter dette, at bilen kom til norge. F.esk, konvertering av min Corrado G60 til en Corrado VR6 kom på 49 000 kr, min bil ble tatt inn i sept. -00, og venter jeg til etter sept i år, kommer det på 39 000 kr. Altså, jo lengre bilen har vært i norge, jo mindre kommer avgifter på ombygging på. Ring Tollvesenet, de regner ut dette for deg, på få min.

 

Ang en kjøpesum på 7000 €, av denne må du betale norsk mva, på kjøpesum, og på frakt. Så lenge bilen ikke skal på norske skilter, så betaler du ikke noe i hk avgift o.l på denne. MEN, skal du bygge om, må du bruke det chassiet du har på den bilen du har. Altså ikke M5 chassis. Ombyggingen følger chassisnr, og da kommer det veldig, veldig, VELDIG mange avgifter på ombygg.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peltz

Ombyggingen følger chassisnr, og da kommer det veldig, veldig, VELDIG mange avgifter på ombygg.

 

Ombygging av en 90mod vil ikke gi noen avgifter.

Har man alt av papirer osv i orden på forhånd, er det kun ca 400kr for en forevisning + nytt vognkort.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

Ombygging av en 90mod vil ikke gi noen avgifter.

Har man alt av papirer osv i orden på forhånd, er det kun ca 400kr for en forevisning + nytt vognkort.

 

Les hele teksten. Gidder ikke skrive på nytt. Forklaring gjelder for de bilene som er ny i norge etter -96.

 

De før den tid får behandling som over. Min -89 Corra, var ny her oppe i 2000. Ditto er bilen knapt 4 år, og avgiftene er på ca halvparten av hva de er på full pupp...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ostepop

bilen er import ja, men den ble importert i 94.

så da slipper jeg vel unna med bare moms da?

 

ps. takker for utfyllende svar:)

 

Da skal det, så vidt jeg vet, ikke være no avgifter for ombygging, kun visning og godkjenning som koster noen kr. Men sjekk med BMW hva som skal til for å få den godkjent, og ikke minst med tollvesenet, så du ikke får deg noen karamell fra de etterpå...for sikkerhets skyld!!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår