jbnb1 Skrevet November 2, 2013 Rapporter Share Skrevet November 2, 2013 Har gått til innkjøp av motorvarmer/vannvarmer fra Eloc.no på min XL-7, montert på slange i varmeregisteret. Har ikke vært altfor kaldt enda, men ved -8 grader og varmeren på i 3/4 time blåste det varm luft fra varmeapparatet ved start, og motor startet som om bilen skulle ha vært gjennomvarm. Tror dette er en mye bedre løsning enn utvendig blokkvarmer som i utgangspunktet er eneste løsning for min 2004-mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet November 2, 2013 Rapporter Share Skrevet November 2, 2013 Er jo ingen tvil om at en slangevarmer er mye bedre enn bunnpanne varmer.. Å varme opp vannet ved varmeregister er jo det absolutt mest optimale. Men aldri sett en slik som sirkulerer vannet? Vurderer denne på min egen bil. Har en passat diesel som aldri blir varm om vintern Hva var prisen på denne? Og kjøpte du den bare via å sende mail til dem? Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet November 2, 2013 Rapporter Share Skrevet November 2, 2013 http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=Varmer%20pumpe&SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_ALL&categories=90&sort=5&periode= Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jbnb1 Skrevet November 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2013 Ja, bestillte den på nettet, men ringte først heldigvis.Den billigeste de har på nettet er utgående modell uten sirk.pumpe. Den jeg kjøpte kom vel på 1600-1700 kroner :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Aase Skrevet Januar 27, 2021 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2021 På 11/2/2013 den 7:40 PM, nightking skrev: Er jo ingen tvil om at en slangevarmer er mye bedre enn bunnpanne varmer.. Å varme opp vannet ved varmeregister er jo det absolutt mest optimale. Men aldri sett en slik som sirkulerer vannet? Vurderer denne på min egen bil. Har en passat diesel som aldri blir varm om vintern Hva var prisen på denne? Og kjøpte du den bare via å sende mail til dem? Hei Nightking. Jeg vurderer å montere slangevarmer i min xl7. Vet du om det er 16 eller 20 millimeter slanger til registeret? Å monteres varmeren på slangen fra motor til varmeapparat eller fra varmeapparat til motoren? Kanskje du kan forklare sånn sirka hvor det er vanlig å montere slangevarmeren. Å må det vere en varmer med rett vann gjennomgang eller kan den ha 90 gr. vinkel? På forhånd tusen takk. Svein Aase Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightking Skrevet Januar 27, 2021 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2021 10 timer siden, Svein Aase skrev: Hei Nightking. Jeg vurderer å montere slangevarmer i min xl7. Vet du om det er 16 eller 20 millimeter slanger til registeret? Å monteres varmeren på slangen fra motor til varmeapparat eller fra varmeapparat til motoren? Kanskje du kan forklare sånn sirka hvor det er vanlig å montere slangevarmeren. Å må det vere en varmer med rett vann gjennomgang eller kan den ha 90 gr. vinkel? På forhånd tusen takk. Svein Aase Hei. Ang str på den slangen så må du nesten måle selv, det er ikke noe info jeg sitter på. Har heller aldri montert slangevarmer inn på registret før. Kun montert i hovedslangen fra radiator til motor. Så der må du nesten prøve deg frem. Mulig noen andre har noe erfaring på det. Men er jo disse slangene de bruker ved ettermontert dieselvarmer. Siter Bilforumet.noModerator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg