KolsGolf Skrevet November 4, 2013 Rapporter Share Skrevet November 4, 2013 Heisann, godtfolk! Golf 2 1991, Monojet Injection, 1,8L Symptomer Jeg vrir om nøkkel'n til det punktet rett før starter'n slår inn, og hører at pumpa summer fra akter - så den får strøm. Jeg har også kopla av slangen som går inn i "forgasseren", og det kommer noe bensin ut av slangen. Starter'n slår inn, og motoren går rundt. Samtidig hører jeg en tikkelyd, som jeg tror tikker like fort som motoren. Jeg oppdaget seint i går kveld at ledningen som har jordingspunkt på høyre side av toppen inn mot kupéen, er ødelagt. Hva jeg har gjort Etter å ha bytta bensinfilter, og konstatert at bensinpumpa fungerer (kopla direkte på batteriet), får jeg fremdeles ikke starta bilen. Det skal være tenning, for den "starter" med startgass. Andre bemerkninger Bilen stoppa på E6'en, og jeg måtte bli taua hjem igjen. Etter at bilen ble ristet litt rundt som følge av dette, startet og gikk faktisk bilen, men i korte perioder. Som sagt, kommer det noe bensin ut av slangen som går til "forgasseren" - men jeg er usikker på hvor mye dette skal være i "primer"- og start-fasen. Håper noen kan hjelpe meg! Blir litt trist vet dere, når den gamle lørja ikke går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet November 4, 2013 Rapporter Share Skrevet November 4, 2013 Om det lukter benzin etter litt misslykkede startforsøk kan det være tenningsproblem. Er pluggene helt førre er det mest trolig manglende benzin. At det kommer bare "noe bensin" virker kanskje litt snaut. Jeg har ikke selv prøvd, men jeg vil tro at det bør komme minste en desiliter i løpet av de 1,5 sekunder pumpa går når du skrur på tenninga. Den tikkelyden kan muligens være tenningsgnist som går rett til gods fra coil. Spesielt når det er fuktig kan dette gi problemer når coli blir gammel og får litt små usynlige sprekker. Da burde den kanskje ikke "starte" med startgass heller, men det kan jo hende at noen gnister tar rett veg. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2013 ta noen bilder? samt sjekk hvor godt monojet sitter fast. ikke utenkelig at den drar falskluft i flensen mellom innsug og monojet Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2013 En idé kan være å måle bensintrykket inn på spjeldhuset, skal være rundt 1 bar. Trykket sier mer enn mengden som kommer ut. Sjekk også alle plugger inn på monopointen, en til TPS på siden, en til IAT og dyse foran og den siste til tomgangsmotor. Og som Housey nevner, sjekk grundig gummifoten mellom innsug og spjeldhus. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.