Gå til innhold

Passat 1.9TDI 130Hk fusker ved pådrag.

Ranger emnet

Patrolium

Anbefalte innlegg

Kjøpte idag en 2001 passat med en rar feil, når jeg har holdt jevn fart en stund og så trykker gasspedalen i bånn skjer det nesten ingenting uannsett hvor lenge jeg holder den der, men når jeg slipper pedalen helt ut og gir pådrag igjen går den som normalt.

Slik oppfører den seg hele tiden etter at jeg har holdt jevn fart/pådrag i en liten stund.

Men hver gang jeg slipper gassen og trår den inn igjen går bilen som normalt.

Ellers oppfører bilen seg som normalt.

Noen tips? vet ikke helt hvor jeg skal begynne å lete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det noen andre bemerkelsesverdige faktorer fram i lyset? Fusker bilen noe når du skal gi pådrag? GIr det noe effekt eller null effekt? Kan det minnes om at bilen går i nødmodus?

Kan også vær turboen? Har du fått sjekket den? Systemet der har en tendens til å kokse igjen, og det skal ikke mye til før det går utover effekten på bilen. Du vil merke det ved dårligere pådrag og mere forbruk av suppe. 

Jeg ville i alle fall startet med å se på turboen, eller muligens luftmassemålern, luftfiler, eventuelt dieselfilteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje halv motorkraft når jeg gir på, men hvis jeg da slipper gassen helt ut og gir gass igjen går bilen for fullt.

Turbo, topp og reg.reim er akkurat byttet i følge tidligere eier. 

Kjørte en kjapp diagnose på bilen nå og fikk opp:

Address 01: Engine       Labels: 038-906-019-AVF.LBL
   Controller: 038 906 019 DS
   Component: 1,9l R4 EDC G000SG  1348
   Coding: 00003
   Shop #: WSC 05314
   WVWZZZ3BZ1E241745     VWZ7Z0A3564271
3 Faults Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
            P1556 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
            P1570 - 35-10 - - - Intermittent
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
            P1654 - 35-00 - -
Readiness: N/A

Slettet alle feilkoder og kjørte meg en liten tur og bilen var uforandret, men når jeg kom tilbake tok jeg en ny diagnose, men fikk ikke opp en eneste feilkode da.
Synes det var rart at feilkoden ikke kom opp igjen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider