Yso Skrevet November 7, 2013 Rapporter Share Skrevet November 7, 2013 Hei. Håper noen har noen gode tips her. Jeg sliter med start av bilen når den er kald. Den kan godt starte ganske raskt men så dø selv om jeg gir gass. Deretter kommer den som regel på andre forsøk etter cirka 30 sekunder på startern. Har jeg først fått start og kjører, kort eller langt, vil den starte som normalt ved neste start når den er (litt) varm. Står den over natta kan den på nytt være like vanskelig å få start på. Ingen motorlampe lyser og den gløder som normalt. Dieselpumpen er kun 5 år gammel så jeg håper det ikke er den. Har lest feilkoder med Biltemaleser men ingenting dukker opp der. Noen som har noen gode ideer til hva dette kan være? -Y- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 7, 2013 Rapporter Share Skrevet November 7, 2013 Om dieselpumpa er ok, så vil jeg tro det enten er en eller flere deffekte glødeplugger eller deffekt tempføler til motorstyringa. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yso Skrevet November 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2013 Vil det være sannsynlig med defekte glødeplugger når jeg får start på andre forsøket? Er det en slik ECU-sensor du tenker på da? Hvor sitter den i såfall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 7, 2013 Rapporter Share Skrevet November 7, 2013 Om det er 0 grader til 3-4-5 minusgrader så vil den være tungstartet med en deffekt glødeplugg for eksempel. Er ikke sikker på hvor den temp føleren sitter, men som regel så sitter de på eller i nærheten av termostathuset. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yso Skrevet November 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2013 Ja. Det skader uansett ikke med nye glødeplugger trolig. Har lest en del om vakuumlekkasjer men kan ikke se noe dårlige slanger eller koblinger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yso Skrevet November 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2013 Oppdatering: Prøvde ny kaldstart med godt oppladet batteri men nå var det ikke mulig å få start. Byttet glødeplugger uten noe hell. De gamle så ikke bra ut så det var sikkert greit. Er det noen som kan forklare meg nærmere om hvor temperaturføleren til motorstyringen sitter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 10, 2013 Rapporter Share Skrevet November 10, 2013 Etter litt søking på bilder av motoren så sitter den øverst oppå termostathuset. Følg den øverste slangen fra radiatoren så finner du termostathuset. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yso Skrevet November 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2013 Takker. Det skal sjekkes ut. Tror du det er mulig å "lure" denne sensoren til å tro det er kaldere eller varmere (varmepistol f.eks.) enn det er forresten? Kunne det gjort noe fra eller til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 11, 2013 Rapporter Share Skrevet November 11, 2013 Om sensoren er deffekt så hjelper det ikke med påvirkning av den da den står på samme verdi uansett. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yso Skrevet November 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2013 Ny oppdatering: Måler normal motstand i temperaturføleren og den er ren og pen. Kan trolig utelukkes som årsak nå... I lokket til dieselfilterhuset går det en plugg inn (diesel forvarmer?) der så det ut som det kom inn diesel fra selve filterhuset. Noen som vet noe om slikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 13, 2013 Rapporter Share Skrevet November 13, 2013 Hva slags temperatur var det ute når du målte da? I følge autodata skal den ligge på 5806 ved 0 grader ute. Det er en ntc føler som så høyere temp motoren er på jo lavere signal avgir den. Det andre du skriver vet jeg ikke noe om, bare å følge ledningen om mulig. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yso Skrevet November 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2013 Jeg målte ca 5000 Ohms på 0 grader. Er det ikke et spenn i motstand som er aktuelt der? Har sett litt på den her http://www.topbuzz.co.uk/maintenance/cts/cts.htm Noen som vet om det er forvarming av diesel i filterhuset da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.