TordH Skrevet November 9, 2013 Rapporter Share Skrevet November 9, 2013 Hei, når jeg skulle kjøre hjem fra jobb idag kom det en hyle/knirkelyd fra motorrommet på min bil, kjørte forsiktig hjem og fikk parkert. når jeg åpnet pansret og så var det helt tomt for kjøleveske og den var sprutet rundt i området rundt reima. noen som har peiling på hva dette kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet November 9, 2013 Rapporter Share Skrevet November 9, 2013 Er mange slanger i området rundt reimen, så du må bare kontrollere alt av slanger. Kan også være fra vannpumpen. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet November 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2013 har sendt svigers på shell og få itaki kjøleveske sånn at jeg får etterfylt og sett hvor det kom fra. hvis det er vannpumpen, er dette noe jeg kan bytte selv eller må den på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet November 9, 2013 Rapporter Share Skrevet November 9, 2013 Bare fyll vann på mens du søker etter lekasjen, kjølevesken til Shell er ikke akkurat billig, jeg bruker denne, http://biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Radiator/Frostvaske-glykol-longlife-361783/ Huska at fargen på vesken skal være rød, eventuelt samme farge som det var på den. Du kan bytte vannpumpen selv, er noe arbeid, og du må kanskje av med registerreimen, kommer an på hvilken motor du har. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ctrl+Alt+WD40 Skrevet November 9, 2013 Rapporter Share Skrevet November 9, 2013 Sjekk slangene du. Er nok mest sannsynlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet November 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2013 takk for svar, er snakk om en 1.9tdi. kostet 79 for 1liter ublandet på shell, synes ikke det var så ille Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet November 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2013 Er så drittvær ute nå at jeg må få bestefar til og slepe meg inn i garasjen i kveld. håper på at det bare er en slange men syntes det var så rart siden det som en sånn ulyd fra motorromme, men kan jo være bare reima som hylte... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet November 9, 2013 Rapporter Share Skrevet November 9, 2013 Ja, reimen fikk sikkert endel vann på seg og begynte å hyle. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ctrl+Alt+WD40 Skrevet November 9, 2013 Rapporter Share Skrevet November 9, 2013 Kan være ulyd fra at pumpa suger luft istedet for kjølevann. Skjedde med min servoolje lekkasje. Stygg kvinelyd.Bare loppa av reima og kjørte uten servo til jeg fikk fiksa ny olje og stramma til noen muttere :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet November 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2013 etterfylte veske og startet motoren, kom ingeting ifra slangene men sprutet masse fra hjulene på drivreima. er det sånn at vannpumpen er koblet til drivreima eller registerreima? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet November 9, 2013 Rapporter Share Skrevet November 9, 2013 Ser ut som den drives av multireimen ;) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet November 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 9, 2013 hehe, har sett mange forskjellige navn på den, men nå er vannpumpe og ny reim bestilt, så får vi se! takk for hjelpen så langt! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet November 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2013 noen som vet av en link der dem guider og bytte den? finner bare med registrer reim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TordH Skrevet November 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2013 Og trenger jeg noen spesialverktøy?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ctrl+Alt+WD40 Skrevet November 10, 2013 Rapporter Share Skrevet November 10, 2013 Er du bombesikker på at det er separat reim til vannpumpa på din bil? Har aldri vært borti 1.9TDI med separat reim for vannpumpa. Ikke på passat, golf eller audi a4/a6 har jeg hørt om det. Kan jo hende jeg tar feil da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg