Gå til innhold

Sliter med varme i kupeen

Ranger emnet

Kinslayer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sliter med varme i min Audi A4 1.9Tdi 110hk 1997mod. Jeg har byttet termostaten, renset varmeregisteret (uten at det kom noe særlig med groms), sjekket på verksted at spjelene åpner og lukker riktig og vannpumpe er nylig byttet. Kulda i kupeen blir et problem med en gang temperaturen synker under 5+ grader. Bilen starter meget lett uansett temperatur, men motoren blir ikke varm om den står på tomgang. F.eks. en vintermorgen kan jeg starte bilen 15-20 min før jeg drar, så er det fortsatt iskaldt i kupeen. Kan ikke si for sikkert i dette øyeblikk hva temperaturen på motoren er, i og med at det er 1 år siden forrige vinter. Men vil tro den steg meget lite, om noe i det hele tatt.

Noe som har erfart dette før?

Mvh

Iskald Audi eier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Import bil?

Se om du har noe ala dette på bilen din, http://i.ebayimg.com/t/Coolant-Flange-Glow-Plugs-VW-Jetta-Golf-MK4-Beetle-1-9-TDI-Genuine-OE-/00/s/MTEzNlgxNTAw/z/iD4AAOxywCJRZdb4/$T2eC16JHJF0FF,DyI9elBRZdb4NPUw~~60_57.JPG

Er en flens med 3-4 glødeplugger på, som skal hjelpe med og få kjølevannet varmt.

Ville også når det blir skikkelig kaldt ute og starte bilen og la den stå og gå, etter 15-20min så sjekk hvilke slanger som er varme og kalde.

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte først en termostat på Biltema, men den var helt fjern. Kjøpte deretter en på mekonomen som ser ut til å fungere slik den skal. Og ja, det skal ikke være luft i anlegget. Tok selvsagt litt tid før all luften blei borte.

Er en import bil ja. Får ikke åpnet linken??

Har kjørt bilen en tur for å så sjekke hvilke slanger som er varme. De som skal være varme er varme, men dette var før kulden satte sitt preg. Kan prøve igjen i helga!

Så sinnsykt irriterende, føler jeg har prøvd alt og ingenting er feil.. Er greit nok at det er diesbil og at den kan bruke litt tid på å bli varm, men når jeg kjører 6 mil i -2 minusgrader og det ikke fins tegn til varm luft i kupeen ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge begge er varme er det sirkulasjon.

Hvis spjeldene da åpner riktig og alle luftkanaler er på plass og tette, skal det i praksis komme varm luft.

Må bare spørre for å utelukke enda en feilkilde, kupèvifta funker? :)

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blei sjekket med pc på verksted, han fant ingen feilmeldinger. Ville det ikke kommet en feilmelding om spjeldet var ødelagt?

Er det dette du mener med å lese ut feilkoder, Slippern?

Det er her problemet er, de brukte kun pc.

Hvis spjeldet er hoppet av armen til motoren så vil det ikke komme opp feil, men spjeldet funker fortsatt ikke.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider