trident Skrevet November 15, 2013 Rapporter Share Skrevet November 15, 2013 Har en 940lt som får motorlyd som en Subaru-boxer når den blir varm og øker turtall til litt over 1300 på tomgang. OBD gir feil på tempføler og på lamba. Høres rart ut at tempføler har tatt kvelden, er det noen som har hatt opplevd ledningsbrudd til tempføler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 16, 2013 Rapporter Share Skrevet November 16, 2013 Er ikke unormalt at tempfølern til motorstyringa ryker nei, denne forteller styreenheten hvor varm motoren er og bensinmengde justeres etter dette. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trident Skrevet November 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2013 Ok, da skal jeg bytte den. Ser det er 2 tempfølere som er i motorblokka under innsug, hvilken av dem er det som går til "hjernen"? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet November 17, 2013 Rapporter Share Skrevet November 17, 2013 Det er jeg ikke sikker på, om du får sletta feilkodene igjen så kan du bare nappe av en av de mens bilen står med tenninga på så ser du hvilken som er til instrumentet. Kjør bilen varm først. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trident Skrevet November 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2013 Ja, takk for tipset. Selvsagt vil temp.visning i dashbord slutte å virke hvis jeg "napper ut" den som ikke går til motorstyring, godt tenkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg