Gå til innhold

Problem med varme system/ Audi a4 B5 1996 125hk.

Ranger emnet

Cillez

Anbefalte innlegg

Veldig dårlig forklaring i emne siden det ikke er varmen som er problemet, tenkte ikke over det :P Beklager! 

Hei, har en Audi a4 B5 1996 125hk som jeg må sparke litt under hanskerommet for at viftemotoren skal fungere (den som gjør at det kommer luft inn i bilen, når den sviver så kommer det varm luft, så har ikke noe problem med det ) 

Vis jeg dauer bilen, og venter litt, også tar på tenningen igjen, så må jeg over i passasjer setet for å sparke i hanskerommet for at det skal komme noe luft ut, og når den virker, så lager den en mærkelig lyd. Dette er ganske så problematisk nå fordi det er veldig mye dugg på rutene som jeg ikke får vekk :/

Er det noen som har hatt samme problem eller har en løsning på dette som ikke er så alt for dyrt?

har skrudd opp, tatt ut vifta, åsså satt den inn igjen bare for å være sikker på at det ikke var dårlig kontakt eller noe sånt.

Beklager om dette ikke var en veldig go forklaring, er ganske grønnsak når det gjelder kjøretøy :P 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt og se jeg ikke er alene.. Min er helt død, uansett hvor mye juling det hanskerommet får. Fått med meg at det sitter en formotstand ved vifta som visstnok kan slutte og fungere, men da skal vifta fungere på hakk 4/fult.. Fått pris på brukt vifte, 600,-

Aldri kjør på en mørkhudet på sykkel, sykkelen kan være din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting du kan sjekke da du monterer ny vifte er dreneringshullet under batteriet ditt. For under batteriet i motorrommet har du en plate som batteriet står på, og like under der har du en gummiplugg som skal drenere bort vannet som havnet i det rommet. Om den pluggen er hull av dritt så vil ikke vannet forsvinne. Så om du har mye vann der, og tar en venstre sving så vil mye av vannet dra seg inn i kupefilteret ditt og rett ned på vifta. Som igjen ødelegger den ;) + at du får mye vann inn i bilen ;) 

Bare et lite tips ;) 

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider