Audijohn Skrevet November 19, 2013 Rapporter Share Skrevet November 19, 2013 Fant ut at jeg kjører en ny tråd siden dette KAN være noe annet eller noe mer enn min forrige tråd. http://www.bilforumet.no/topic/283597-p2187-feilkode-pa-a4-2007/ Jeg har som nevnt tidligere skiftet Lambda'en i forkant av katalysatoren (i helgen som var). Dette endte opp med at motorlampen, foreløpig, ikke har kommet tilbake (forsvant siden jeg koblet bort batteriet når jeg skiftet sonde). Det har egentlig ikke vært så mange symptomer, men det at bilen, når jeg setter den i Park, drar seg litt opp i turtallet har vært der siden motorlampen begynte å lyse. Dette virket det med en gang etter skifte av sonde, at hadde forsvunnet. Men neida, dette symptomet er her fortsatt. Ruser motor og turtall synker ned til normale 800 rpm før den drar seg opp til ca. 1200. Nå har jeg ikke tatt ut noen nye feilkoder, men forrige gang fikk jeg opp P2187, P0507 og P2279. Feilkoden som heter P0507 gjenspeiler jo direkte symptomet. 16891/P0507/001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. Possible Symptoms Malfunction Indicator Lamp (MIL) activePossible Causes Throttle Valve Control Module (J338) dirty/faulty Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338) Vacuum Leak Possible Solutions Check Throttle Valve Control Module (J338) Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338) Check Intake System for Leaks Special Notes When found in the NAR 2.0T (BPY) check RVUTB: 01-09-03 or 2018919 for updated Crankcase Breather ValveIf the breather valve is faulty, full engine vacuum is typically found when removing the oil cap at idle. Noen som har noen tips? Denne Crankcase Breather Valve'n, er den vanskelig å skifte? Må bilen evnt på verksted eller kan en som er sånn høvelig nevenyttig skifte den selv? Det som står under Special Notes går igjen på alle tre feilkoder. Siter Bil nå:Audi A4 8E Avant Quattro 2.0T FSI (BWE) 2007modx-biler:Audi A3 (3-dør) 2.0TDI Quattro, Audi 100 2.3L, Audi 100 2.6LAlfa Romeo 156 Sedan 1.8TS, Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8TS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audijohn Skrevet November 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2013 Det er for øvrig et sterkt vakum når jeg drar opp peilepinnen og turtallet endrer seg når jeg gjør det. Sier det noen noe? Siter Bil nå:Audi A4 8E Avant Quattro 2.0T FSI (BWE) 2007modx-biler:Audi A3 (3-dør) 2.0TDI Quattro, Audi 100 2.3L, Audi 100 2.6LAlfa Romeo 156 Sedan 1.8TS, Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8TS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 19, 2013 Rapporter Share Skrevet November 19, 2013 BPY-motoren finnes bare i TT og A3, derfor kan du se bort fra den første noten. Kan være motor suger luft utenom gasspjeld eller gasspjeld må nullstilles. Om PCV er defekt så finner du du her en fin guide for å bytte PCV'en :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audijohn Skrevet November 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 19, 2013 Tusen takk enda en gang, Quattro73! :) Glimrende DIY. Sikkert dumme sprm jeg kommer med; men nuller man gasspjeldet elektronisk, eller er det en mekanisk/manuell jobb? Bestiller man PCV'en fra Møller, eller går det an å finne den andre steder? Faktisk så har jeg aldri prøvd å løfte på peilepinnen på en bil som går noen gang, og jeg har dermed ingen erfaringen med hva som skjer når man gjør det. Er det helt vanlig at det er sterkt vakum i denne og at rpm'en forandrer seg når man gjør det? Siter Bil nå:Audi A4 8E Avant Quattro 2.0T FSI (BWE) 2007modx-biler:Audi A3 (3-dør) 2.0TDI Quattro, Audi 100 2.3L, Audi 100 2.6LAlfa Romeo 156 Sedan 1.8TS, Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.8TS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 20, 2013 Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 Gasspjeldet nullstiller du elektronisk med VAG-COM / VCDS - eller du kan kjøre til Møller og la de gjøre det. Ventilen (PCV) blir vel såpass spesiel at du gjerne må til Møller for å få tak i den, ellers kan du sjekke mekonomen, Hellanor og skruvat.no. Det skal ikke være videre trykk/undertrykk i veivhus, men at turtall kan endres når man slipper inn luft er normalt. Mange motorer stopper tvert om man tar av oljepåfyllingslokket. Tenker da spesielt på de med CIS-Jetronic. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.