Gå til innhold

Audi a4 1.9tdi 110hk 81kw Problem med Luft / trykk i vannet.

Ranger emnet


Again Me

Anbefalte innlegg

hei. har en audi a4 1.9TDI 96 mod med 110hk motoren. etter at jeg smalt bilen kom det trykk / luft i vannet. oljen er helt fin ingen tegn til toppakning og den ryker heller ikke. går som den skal men som sakt er trykk i vannet så dette kommer ut under den tanken jeg fyller vann ( glemt navnet ) hvordan kan jeg få ut luften / trykket i vannet ? noen forslag? er noka luft har prøvd å trykke på slange for å få ut luft osv hjalp litt. fylte også vannet helt fult å starta bilen å det bobbla ikke noe så ingen tegn til topppakning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cluet er ikke hvordan få ut trykket av kjølesystemt, det er å hindre at det kommer (unormalt) trykk i systemet. Bruker bilen kjølevann? I såfall er noe galt. Lokket på ekspansjonstanken slipper ut trykk over ca 1 kg, om bilen kvitter seg med vann så kan det være du har enten en lekkasje eller kjølevann koker grunnet trappet luft i toppen. Det er luftehull på slange mellom motor og varmeregister, er har du luftet med disse?

 

(PS. Dobbeltposting er ikke lov ;) )

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

minker på vannet kommer ut av den tappen under på selve  ekspansjonstanken. (der det skal renne ut vist du søler / renner over. kan ikke se noen lekasjer annet at vannet kommer ut fra den tappen. er nokså mye trykk når jeg åpnet lokket også og er hardt å skru igjen.

 

sorry for Dobbeltposting la ut på feil plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke som at lokket ditt slipper ut overtrykk, enten på for lavt trykk, eller grunnet alt for høyt trykk i kjølesystemet. Om førstnevnte er problemet så fikses det med et nytt lokk, om sistnevnte så har du for høy trykkoppbygging i kjølesystemet - enten grunnet koking eller grunnet defekt toppakning. Har kjølevann blitt tappet av i senere tid? Ble det skikkelig luftet etterpå?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La den gå varm, løsne klemmen på returslangen fra varmeregister og hold litt turtall mens slangen dras av til luftehullet er åpent. Når det kommer en ren vannstråle ut settes slangen tilbake og klemmen settes på igjen.

 

Og ja, lokket passer nok rett over :)

 

 

heater-core-bleeder.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

retur slangen er den til høyere? 

 

Returslangen er den som er markert på bildet, den med merke på og hull i, til venstre på bildet.

 

Vær meget forsiktig når klemmen løsnes og slangen trekkes forover, flensen er av plast, om du knekker denne har du gjort det store!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår