Gå til innhold

Kjøp av Audi A6 Avant

Ranger emnet


Kensa

Anbefalte innlegg

Jeg ville helt klart gått for TFSI. Den kan du også chippe til 232hk uten problemer. :) 

 

Bilen du linket til synes jeg var litt dyr. 140-150 maks.

Selv om den var veldig fin i lakken koster det ikke mer enn 3-5k å få gjort dette selv når du kjøper bil, mange folk rundt om i landet som tar på seg sånne jobber, og da blir den som ny. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal du bruke?

 

Synes f.eks denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44836088 er mye for pengene ,fin motor også. :)

 

2,4 V6 er det også mange av, men det er litt skummelt med den kjedestrammeren som er en svakhet der. 

 

 

Denne er jo også svært billig, de andre TFSI stv´ene ligger mye høyere i pris, dog mangler den xenon og klima deluxe, men prisen er hvertfall veldig bra.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44213645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quattro er alltid kjekt, men om du strengt tatt ikke har bruk for drift på alle fire så, tja... Ligger høyere i pris med quattro, samt har høyere annenhåndsverdi om du en dag skal selge igjen. Dersom du ikke ferdes på veien som er dårlig brøytet eller har bakker som kan by på problemer, da klarer nok en fwd oppgaven.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Noen andre som har erfaringer med A6 stasjonsvogn?
Eventuelt hvordan er det med automatkassen på de? Hadde selv en 1999 passat der Automaten røyk, har nesten litt skrekk for automat nå :)
Eier selv en Audi a4 nå som jeg er godt fornøyd med enda, men har da lyst på litt mer plass.
Synes også A6 ser utrolig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du velge så gå for manuell kasse, da er du trygg. Automatkassenes levetid varierer mye, noen har aldri problemer mens andre sliter, har også MYE med service og vedlikehold å gjøre, samt om motor er chippet eller ei. De fleste automatkassene med problemer kan spores tilbake til manglende eller for sjeldne olje/filterskift.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multilink har en tendens til å slites litt fort ja, her finnes det forsterket type i handelen. Dette var mest problem på C5. Sjekk lakk for skade og sinkslipp, samt at det er skiftet olje og filter temmelig mye oftere enn LL-serviceintervallene tilsier ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår