Gå til innhold

Subaru Legacy 2005 BP Automat 107000km, NAF-test: "Noe slakke i drivverk"

Ranger emnet

chriii

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg har en Subaru Legacy 2005, med automat gir på hånden. Denne var inne på NAF test og fikk følgende anmerkning; (Les: anmerkning, IKKE "reparasjon)

"Girkasse (automatisk): Noe slakke i drivverk.Litt slag ved nedgearing og innkopling til D."

Noen som har noen kommentarer til dette? Blir dette dyrt? Er det noe å henge seg opp i? Selger sier han ikke merker noe særlig til det, og ikke var klar over det, før han fikk NAF testen.

Håper på gode råd, da jeg ellers er veldig interessert i denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tilsvarende bil, og denne også hadde noen slike symptomer. Jeg syntes ikke det var plagsomt, gjorde ikke noe med det, og merket heller ingen forverring over tid. Det var spesielt om man avslutter akselerasjonen omtrent akkurat rett før man forventer giring at det kunne føles som et lite slag.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

på 2005 mod kan man gå inn med en subarutester og få justert lamellpakkene i kassen ved å kjøre en gearkasse opplæring. tar ca en times tid å få ordnet.

lykke til :)

Takk for tipset. Eieren nekta å sjekke dette opp med verksted før jeg kjøpte den. Så jeg endte opp med å bruke litt mer penger og kjøpte en Subaru lufthavn 2006 2,5L :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

subaru lufthavn er vel skjelden vare ;) men en outback 06 er en kjempebil , går å justere inn gearkassen på samme måte på denne. slik at kassen blir tight og fin :)

Aha, takk for tipset:).

Jeg brukte mye vagcom på audien. Regner med at jeg kan bruke samme obd2 kabel.

Men du kan sikkert svare på hvor kontakten er og hva programmet som blir brukt mot subaru heter?

Ikke bare for girkassen, men for å lese av feil, programmere nøkler osv?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider