Gå til innhold

Audi a6 2,6 v6 c4 vil ikke starte

Ranger emnet


h.johannessen

Anbefalte innlegg

har en Audi a6 2,6 v6 c4 1995 model, kjørte på jobb funka, skulle kjøre hjem da vil den ikke starte, fikk bytta tennplugga da starta den kjørte en tur ca 10 min så stoppa jeg den,da vil den ikke starte, tok av pluggleninga hadde ikke gnist på plugg 3 og 5,men vi holder på får vi plusselig gnist på alle da starta den igjen,lot den gå i 10min stoppa den startet med en gang, kjørte hjem med bilen ca 1 times kjøring parkerte den

på morgen prøvde å starte den da ville den ikke, prøvde dagen etter da startet den med en gang, etter det har den ikke ville starte. den tenner litt men starter ikke, har nu byttet coil, veivsensoran. men den vil ikke, har gnist på pluggan, bensin pumpa slår inn når jeg setter på tenninga. noen som kan fortelle va som er galt.kan det være hallsensoren.noen som vet,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEPP DET VA DET,TOK VAG,KOM OPP MED (MEKANISK FEIL,INNSUGMANIFOIL TRYKK FEIL.KODE 00575.)SÅ DA BLEI DET NOEN TIMER MED FEIL SØKING,PÅ MEK FEIL, VAKUM LEKASJER ETC.OG BYTTING AV COIL, VEISENSORAN,TEST MAPSENSOR.MEN DA JEG BYTTET HALLSENSOR VÅKNET AUDIEN TIL LIV,DET SOM ER LITT SNODIG ER KOFFOR KOM DEN OPP MED MEK FEIL KODE 00575,NÅR DET VA HALLSENSOREN SOM VA SYNDEREN,NOEN SOM VET?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*CAPS LOCK AV* ;)

 

Når leser det du skriver så får jeg en sterk anelse om at du har tatt diagnose uten å først prøve å starte. Da er det helt normalt å få opp feil på alt det du har feilkoder på. Husk at MAP-sensoren har ikke registrert trykkendring (feilkode 00575 er for MAP-sensor), ei heller har veivsensor registrert pulser, derav mangen uréelle feilkoder.. Når man tar diagnose på en motor som ikke vil starte så er det meget viktig å først kjøre motor noen sekunder på starteren, så lese ut feilkoder uten å slå av tenning i mellomtiden.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

hei har fått et nytt problem med audien, når den er kald fusker motoren når jeg begynner å kjøre, den henger igjen når man gir gass, det varer noen km så e den bra, regne med at det fins noen form for kald start, hvor sitter den? den er litt urolig på turtallet når den er kald noen som har ide ka det kan være mvh Håvard. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den 3-polte erstatter den gamle 4-polte MFTS, denne skal du ikke ha. Du skal ha den 2-polte med delenummer 026906161.

Mål den du har og sammenligne med tabellen under. Ca 2500 Ω (ohm) ved 20 grader og ca 250 Ω ved 90 grader.

 

VerditempECU-1.jpg

 

Den på bildet under

 

Temperature_Sensor_026906161.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår