Gå til innhold

Audi a6 2,6 v6 c4 vil ikke starte

Ranger emnet


h.johannessen

Anbefalte innlegg

Høres ut som motor får for lite bensin - når den er kald. Bensinfilteret sitter rett over/foran dempertårn HF.

Om lambdasondene er like gamle som bilen så er det egentlig på tide å bytte ;) Men ja, de kan måles. Når motor går og sondene er varme, så skal spenningen på signalledning veksle mellom 0.3 - 0.7 V med ca 2 Hz. Defekt lambda gir som oftest for fet blanding - men ikke alltid.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei en liten oppdatering, har nå bytta til nye plugglednigner da det viste seg at det va overslag i di gamle, borte er nykkinga og fjuskina .men nu dukket det opp et nytt problem.

den vil ikke gå ned på tomgang, når den er kald 1200 omdr, når den blir varm ligger den på 1200-1400 å jageicon_boulax.gif har hatt av batteriet, kan det bare være at den må grunninstiles med vag.mvh Håvard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge lot du batteriet være frakoblet? La det være frakoblet minimum 30 minutter. Sørg for at batteriet er toppladet. Stort spenningsfall ved bruk av starter kan føre til at motorstyringen slår seg vrang på disse V6'erne (been there, done that osv.....) Du bør forøvrig ta deg bryet med å rense tomgangsmotoren om dette ikke er gjort. Sitter i innsuget på motoren. Slik ser den ut:

 

http://www.ebay.com/itm/350612339286?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

 

Jeg slet for en tid tilbake med høyt tomgangsturtall på min V6 og var forberedt på å handle inn ny tomgangsmotor, men det viste seg at det holdt å rense den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nu hatt batt av i ca 1 time kjørte en test med vag. kommer ikke opp feilkoder, vag får ikke kontakt med gassspjeldet for å ta en grunninstiling. noen som vet koffor. motoren starter med en gang ligg på 12-1400 omdreininger uanset varm eller kald, ellers går den som en kulle. når jeg starter motoren kald så går den på 1400 omdr, men når den begynner å bli varm jager den på 12.1400 omdr,en stund så stopper den på 1400 omdr.sån holder den påicon_boulax.gifnår man tar av tomgangsregulatoren skal man merke endringer i tomgang på motoren,det er ingen endringer på min når jeg tar den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår