Gå til innhold

Løs ukjent ledning i motorrom og vannlekkasje.

Ranger emnet

Brexter

Anbefalte innlegg

WP_20131129_003.jpg

Da jeg feilsøkte (les: så på og ikke visste hvordan jeg skulle vurdere) pakninger og dreneringplugger grunnet en vannlekkasje, kom jeg over en hul gummiledning som ikke var koblet til noe (i begge ender). Den stikker opp i en pakning sammen med de to store ledningene bak (aircondition?).

Hva er dette for en ledning og hvor skal jeg feste den?

Jeg har nylig oppdaget at jeg har en vannlekkasje i bilen, det er vått i dørken på førersiden, både framme og bak (mest bak). Jeg har søkt på forumet her å lest at det mest sannsynlig kommer fra en pakning rundt gasswiren. Greit nok, har funnet gasswiren og sett at det er en pakning rundt gasswiren gjennom torpedoveggen, men jeg vet ikke hvordan jeg skal bedømme om den er gåen eller ikke. 

Har også sett på pakningen under batteriet, det lå noe løv der, men det var tørt, dessuten tror ikke jeg det var nok til at det skal ha gått tett.

Jeg har lest alle trådene om VAG og vannlekkasje, så jeg har fått med meg at kondensvann fra aircondition kan komme inn i kupeen, så jeg tror egentlig at den løse ledningen er synderen, da den kommer opp sammen med aircondition ledningene, kan det stemme?

Finnes det forresten en form for sprengskisse av motorrom for audi?

Bil:

1996 audi a4 1.8t quattro (aeb)

import

sannsynligvis ikke noe annet ekstrautstyr enn aircondition og tilhengerfeste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der slangen kan være lufteslangen til batteriet mtp på knallgass..

De to svarte slangene på bildet er til varmeregisteret, har ikke noe med AC og gjøre.

Du kan skru av det store panelet under rattet, legg et kraftig arbeidslys på dørken og lys opp mot torpedoveggen, da kan du forhåpentligvis se noe lys i fra motorrommet.

Kan også lekke igjennom ECUen.

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider