Gå til innhold

Ettermontere alarm i Golf 3

Ranger emnet


GTIGolfen

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg er midt i en "sikkerhetsoppgradering" av den 3-dørs Golfen min, og trenger litt hjelp.. 

Dokumentasjonen som fulgte alarmen var ikke helt "Top Notch" selv om den er bedre enn det meste jeg har sett..  Se bildene under:

 

28tkm0n.jpg

nccplc.jpg

 

Jeg kunne treng hjelp med: 

 

1 - Hvordan koble vakuumpumpe til bilen? (Standard Golf 3 pumpe)

2 - Plassering av shock-sensor (G-føler / aksellerometer)

3 - Kobling av dørbrytere (Tror det er den blå lederen - Jeg vil ha begge dørene og bagasjerommet)

4 - Hvilken kabel ut fra tenningen som skal inn på "ACC" (Hvit kabel tror jeg)

5 - Hva er hensikten med å koble fotbremsen inn på den oransje?

6 - Hvordan kobles den gule (Engine cut-off) på en Golf 3?

 

All hjelp vil bli satt ENORM pris på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Er dårlige bilder du har, men siden du har vakuumpumpe skal du bruke positiv/negativ trigger for å låse/låse opp. Samme vakuumpumpe er brukt i Audi, litt info finner du HER.

2. Plasser den gjerne rett under A-stolpen, festes mot ett eller annet, må ikke henge løs.

3. Koples enklest til på selve dørbryteren, holder å kople på førersiden da alle går til kupélys. Dørbryter på førersiden er topolt, bruk riktig kontaktsett, altså det som får jord når en annen dør åpnes.

4. Hvit skal via tenningslås, rød til batteri (via sikring).

5. Vet ikke, dropp den inntil videre.

6. Dette er startsperr. Du må da klippe ledning som går til starter og legge den via reléet som alarmen styrer. Jeg kopler aldri til denne da bilen kan dyttes i gang selv om denne er aktivert.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår