Furuschauen Skrevet Desember 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2013 Bilen (Renault Megane Scenic 2000) har fått mange "nye" spiker til kista etter totalsjekk på merkeverksted. Jeg ba om full sjekk for å få bekreftet mine bange forutanelser på at det bare er å parkere kjærra og skaffe seg en ny. Jeg spurte om noe av det var farlig å kjøre med, og fikk til svar at "neida, ikke direkte farlig, men jeg ville jo ikke anbefalt å kjøre så mye med den". Javel? Og det betyr? Har spurt venner på fb og fått alt fra "itj no farli" til "det kan gå skikkelig ille". Jeg vet desværre alt for lite om bil enn så lenge, så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Det som bekymrer meg mest: Ytre endeledd h+v Fremre og bakre bærebruforinger har løsnet, eller holder på Ellers er det bla.: Rustdannelse bremserør hb på bakaksel Nedre motorfeste Regreim må byttes (det farligste den kan gjøre er vel å herpe motoren?) Caliper vf går litt tregt Svetting bunnpanne HVOR farlig er det egentlig å kjøre med alle disse feilene inntil jeg finner en erstatning? Hva slags forvarsler vil jeg evnt. få på at jeg ikke bør kjøre en eneste meter til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 3, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2013 Endeledd og bremserøret er det som kan skape farlig situasjon hvis du er riktig uheldig.Endeledd er ikke noe å bekymres seg om i umiddelbar fremtid hvis det bare er litt slakk, er det stor slakk derimot.Rustdannelse på bremserør er vagt, er det bare brunt er det ikke noen krise, men er det gravrust blir det brått mer alvorlig. Furuschauen reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Furuschauen Skrevet Desember 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2013 Hvordan vet jeg om det er liten eller stor slakk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2013 Jekk opp hjulet og kjenn etter slakk ved å holde på hjulet "kl.09 og 03" :)Da må du bedømme selv om du syns det er stor eller liten slakk, men slakk i selg selv vil gi 2'er feil på PKK. Furuschauen reagerte på dette 1 Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.