Gå til innhold

Hjelp, iriterende vibrasjon..

Cossie Stian

Anbefalte innlegg

Har en 91 mod. 4*4 sierra cosworth, har fått en iriterende vibrasjon i drivverket når jeg kobler til og akselererer. Jeg vet at utløser lageret på cluchen er utslitt, men er usikker på om det har noe å si.. Opphenget til mellom akslingen ser helt fin ut, kan heller ikke fårstå at det er blitt kast i mellomakslingen.. Av og til når jeg tar en rolig tilkobling kjenner jeg ikke noe i det hele tatt.. Noen som har noen anelse hva det kan vær, eller har vært borti det samme??

Før:Golf 2 1,8 Bra modifisert...

Før:Sierra RS Cosworth 4x4...

Nå: Golf 4 1,9TDI aut. "behageli"...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en jævlg irriterende vibrasjon på min XR4x4 i venstre forhjul. Tror det skyldes en dårlig drivknute jeg tok ibruk. Rister som faen i rattet når jeg slipper gassen, men det rister bare i over 100km/t, men da rister det skikkelig også.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cossie Stian

Har en 91 mod. 4*4 sierra cosworth, har fått en iriterende vibrasjon i drivverket når jeg kobler til og akselererer. Jeg vet at utløser lageret på cluchen er utslitt, men er usikker på om det har noe å si.. Opphenget til mellom akslingen ser helt fin ut, kan heller ikke fårstå at det er blitt kast i mellomakslingen.. Av og til når jeg tar en rolig tilkobling kjenner jeg ikke noe i det hele tatt.. Noen som har noen anelse hva det kan vær, eller har vært borti det samme??

Kan være at det er kommet noe olje eller lignende på lamellplata di, er det borte når du slepper clutchen helt ?

Ellers, så er det mere hjelp å få her http://www.cosworth.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at at det kan vær olje på lamellen..(Vil ikke cluchen slure da? det gjør den ikke shø..) Det er når jeg slepper cluchen ut å drar på at det rister, kan jo hende at det er kast i mellomakslingen.. men da er det jo rart at det ikke rister når jeg slipper sagte ut cluchen og gir sagte gass, for da hender det av å til at det ikke rister...

Før:Golf 2 1,8 Bra modifisert...

Før:Sierra RS Cosworth 4x4...

Nå: Golf 4 1,9TDI aut. "behageli"...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cossie Stian

Det er når jeg slepper cluchen ut å drar på at det rister, kan jo hende at det er kast i mellomakslingen.. men da er det jo rart at det ikke rister når jeg slipper sagte ut cluchen og gir sagte gass, for da hender det av å til at det ikke rister...

Sjekk fremre mellom-aksel, og gummileddet foran, (hvis du har det), på bakre mellomaksel
Lenke til kommentar
Del på andre sider