Crabmann Skrevet Desember 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2013 Hei, Har en 1998 Golf GTI, som har fått noen rare lyder i girkassen den siste tiden. Begynte for en stund siden da eiger merket den ble tyngre og sette i gir, noe senere kom lyden som minner om gåent utløser lager. Skiftet utløyser lager i dag, men lyden er der fremdeles. Har også fått vanskligheter med å få bilen i gir, spessielt forrover. Regner med dette skyldes luft i systemet, da vi nokk ikke fikk luftet skikkelig. Noen som har en ide om hva det kan vær? Lyden er der kun når clutch er koblet ut, med litt press på pedal forsvinner den. mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crabmann Skrevet Desember 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2013 Til info, en kompis har samme problemet med en HiLux mener jeg det var. Der er også utløserlager skiftet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Movikon Skrevet Desember 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2013 Mitt tips vil i hvertfall være å lufte clutchen skikkelig før du gjør noe mer, ihvertfall. Kan gjøres med en *REN* oljekanne som du bruker til å pumpe bremsevæske 'baklengs'; såvidt meg bekjent er det den enkleste måten å få ut all lufta på. Lykke til! Mvh Movikon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2013 Dersom utløserlager går tregt så vil ikke clutch frie skikkelig ut, derav kan aksel inn i girkasse rotere selv om clutchpedal holdes inne. Å lufte clutch kan også gjøres med trykkluft inn på bremsevæskebeholder, maks 1 bar. Finnes billig utstyr til å gjøre dette, og om reservehjul brukes til trykkmating så tapp først ut litt luft slik at det er maks 1 bar, om ikke kan bremsevæskebeholder sprekke. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crabmann Skrevet Desember 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2013 Hei, Ja skal lufte clutchen mer, men var måte på hva vi orket kl halv 2 på natten etter å ha skrudd alt for mange timer. Hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvikklunch Skrevet Desember 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2013 Føles det litt ut som at clutchpedalen lugger? Fikk et pproblem med min som endte med at både clutchpumpe og et lager til clutchslavesylinderen gikk til helvette i girkassa mi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Desember 31, 2013 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2013 har akkurat hatt det samme problemet på min 98 gti,ble verre og verre og gire,til slutt var det ikke mulig og gire med motoren i gang,hadde også raslelyden til utløserlageret,solgte bilen,men har fulgt med på tråden til han som kjøpte bilen,han skiftet utløserlager,clutch/svinghjul,+ at slavearmen var sprukket og bøyd kraftig Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg